Hoppa till innehållet

Spotify lanserar snart i Japan

Spotifys lansering i Japan ser till slut ut att ske inom några veckor, rapporterar Techcrunch.

Spotifys vd och ena grundare Daniel Ek.
Spotifys vd och ena grundare Daniel Ek.Foto: Joey Abrait

Den svenska musikstreamingtjänsten Spotifys efterlängtade lansering i Japan ser ut att bli av denna månad. Bolaget drar igång innan slutet av september, uppger en bolagskälla till Techcrunch.

Enligt tidigare uppgifter från affärstidningen Nikkei och vad tekniksajten fått höra kommer Spotify Premium att kosta cirka 1.000 yen, motsvarande 10 dollar, per månad.

Spotify var tidigt inne i Japan. För två år sedan drog man igång rekryteringsprocessen på önationen, samtidigt som ett Tokyo-kontor öppnades något senare. Kontoret i huvudstaden uppges fortfarande inte vara fullt då Spotify är ute på jakt efter att fylla ytterligare nio tjänster.

Japan är världens näst största musikmarknad mätt i försäljning. Spotify har numera fler än 40 miljoner betalande kunder, vilket vd:n Daniel Ek nyligen uppgav på Twitter.

Spotify har tidigare sonderat terrängen för att lansera i Ryssland men sedan inte fullföljt planerna, enligt uppgift till Di Digital.

Den marknadsledande musiktjänsten drabbades nyligen av två tunga avhopp.

Jeff Levick, företagets Chief Revenue Officer, och Jonathan Forster, som senast ansvarade för annonsaffären i Europa, Mellanöstern och Afrika, har båda lämnat bolaget.

Läs mer: Nya siffror visar – Spotify har slutat växa i Sverige

Di Digital/Finwire

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera