Hoppa till innehållet

Spotify öppnar ännu ett kontor i Stockholm

Streamingjätten Spotify växer i Stockholm och adderar ett tredje kontor.

Barnängen 6.
Barnängen 6.Foto: Scius/press

Under 2017 flyttade streamingjätten in i sina nya skräddarsydda lokaler på 20.000 kvadratmeter i AMF:s Urban Escape i Stockholm. Samtidigt behöll Spotify det gamla kontoret i Jarlahuset på 11.000 kvadratmeter.

Enligt Spotify är det Soundtrap som flyttar in i lokalerna. Den molnbaserade musiktjänsten låter användare skapa musik på webben och fungerar ungefär som en portabel musikstudio. Bolaget köptes för två år sedan av Spotify för omkring en halv miljard kronor enligt källor till Di Digital.

Läs mer: Alex Schulman leder Spotify-bolagets nya poddskola 

Nu rapporterar Fastighetsvärlden att Spotify har tecknat avtal om att hyra 3.700 kvadratmeter i fastigheten Barnängen 6 på Södermalm. Kontoret går över två våningsplan och inflyttning sker under första kvartalet 2020.

Barnängen 6 består av gamla fabrikslokaler som uppfördes 1917 och är skyddsklassade. Fastigheten köptes tidigare i år av amerikanska Angelo Gordon tillsammans med Scius Partners från Afa.

”Vi välkomnar Spotify och ser fram emot att utveckla fastigheten vidare och ta till vara dess unika industriella arkitektur och historia när konceptet växer fram. Barnängen 6 kommer att bli en inspirerande kontorsfastighet med företag som skapar en dynamisk atmosfär tillsammans”, säger Mikael Freudmann vd på Scius till Fastighetsvärlden.

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera