Annons

Spotify tappar sin globala marknadschef

Spotifys app.
Spotifys app. Foto: Hampus Andersson (Di).
Britten Matt Webster lämnar tjänsten som global marknadschef på Spotify efter tre år.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Spotifys globala marknadschef Matt Webster har lämnat bolaget till förmån för den Amazon-ägda streamingplattformen Twitch.

Där blir han marknadschef för regionen EMEA – Europa, Mellanöstern och Afrika – enligt sin egen profilsida på Linkedin. Det skriver Music Business Worldwide.

Britten Matt Webster anslöt till Spotify 2017 som marknadschef. Enligt beskrivningen på Linkedin var han ansvarig för 18 lanseringar i nya länder – inklusive i Indien, Sydafrika och Saudiarabien.

Nu har musikjätten lagt upp en jobbannons för en liknande roll. Matt Webster har tidigare i karriären även haft chefsbefattningar på musikplattformen Soundcloud, som också har grundats av svenskar, och bokningstjänsten Ticketmaster.

(Di Digital/Finwire)

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer