Triple grundades 2016 och har som affärside att låta resenärer uppleva en stad på samma sätt som lokalbefolkningen. Detta sker genom att föra samman resenärer med personer bosatta på orten som tar med dem på till exempel en båttur i Stockholms skärgård.
Nu har bolaget stängt sin första investeringsrunda. Bland investerarna finns de tidigare Spotify-topparna Andreas Ehn (NTL) och Jonathan Forster (NTL) och Wrapps tidigare marknadschef Lisa Enckell (NTL).
"Vi har fått ett riktigt bra gäng investerare vilket är väldigt roligt. För tillfället finns vi i fyra städer och pengarna ska användas till att få de här städerna att rulla igång på allvar och visa att affärsidén fungerar som den ska", säger Joakim Grönvall, vd och medgrundare av Triple.
Läs mer: Debatt: "Regelverket för delningsekonomin släpar efter"
Utöver Stockholm finns Triple även i Paris, London och Barcelona.
Hur går det för er?
"Det tuffar på bra. Det första problemet var att få folk att bli intresserade och nu tickar det in bokningsförfrågningar för drygt 100 000 kronor i månaden", säger Joakim Grönvall.
Vad är nästa steg?
"Målet nu är att visa att produkten fungerar och att vi kan bli lönsamma i dessa fyra städer för att sedan etablera oss i fler. Vi har ju en begränsad marknadsföringsbudget för tillfället", säger Joakim Grönvall.
Läs mer: M-förslag: Slopa skatten för småskaliga delningstjänster