Spotifygrundaren satsar på hemleverans av kaffekapslar
Spotifygrundaren satsar på hemleverans av kaffekapslar
Tillsammans med entreprenören Houman Ashrafzadeh går duon in i Jonathan Johanssons kaffesatsning, som vill ”revolutionera kaffebranschen”. Hur mycket pengar det handlar om är ännu oklart, Coffydoor har inte registrerat någon nyemission hos Bolagsverket.
”Coffydoor är inte bara kaffe. Det är smakfullt utvalda bönor rostade i ett av Italiens äldsta kafferosterier levererade raka vägen till din dörr. Hela idén föddes i en vilja att kunna revolutionera svenska kaffebranschen och leverera en produkt som är den godaste, smartaste och mest prisvärda kaffetjänsten i sitt segment. Det tycker jag vi har lyckats med”, säger grundaren Jonathan Johansson.
Kaffekapslarna brukar pekas ut som en miljöbov då de oftast är tillverkade i aluminium, men Coffydoors kapsel är gjort BPA-fri plast. Bolaget har ett introduktionserbjudande på 59 kronor för 30 kapslar. Efter det kommer ett paket med 60 kapslar i månaden till ett pris av 199 kronor, men det är möjligt att ändra frekvens och antal kapslar.
Tara Derakshan, grundare av parfymprenumerations-tjänsten Sniph, säger att satsningen kändes helt rätt i tiden.
”Att vi kan erbjuda ett smakrikt och högkvalitativt kaffe till ett bättre pris och dessutom hem till dörren, känns helt rätt i dessa tider. Jag brinner för allt som gör livet enklare och mer njutbart och vad är mer vardagslyx än den där perfekta koppen kaffe”, säger Tara Derakshan, som även fungerar som företagets doftspecialist.