Hoppa till innehållet

Spotify's growth slowed down in the third quarter

Spotifys revenue growth slowed in the third quarter, Di Digital has learned. The music streaming company could now push back its planned listing on the NYSE.

Spotify CEO and co-founder Daniel Ek.
Spotify CEO and co-founder Daniel Ek.Foto: Bloomberg

Spotify’s quarter-on-quarter growth slowed in the third quarter, putting the music streaming leader on course for a 30 percent revenue increase for 2017, according to a person familiar with the company’s finances.

That would prove the company’s lowest annual revenue increase since its commercial launch in 2008 and a significant drop from last year’s 52-percent surge to 2.9 billion euros.

Spotify, which reached 60 million paying subscribers in August, is locked in a growth battle with Apple Music, the second largest provider with over 30 million subscribers.

To fuel subscriber growth, Spotify (NTL) has launched a family plan that lets five users access the service for slightly higher subscription price. The plan has helped the company grow by nearly 2 million paying users per month while at the same time lowering its revenue intake per user.

Nasdaq have offered Spotify a dual listing in New York and Stockholm but the streaming service is set for trading on the NYSE, several people who spoke on the condition of anonymity told Di Digital.

Facebook’s botched IPO in Nasdaq four years ago is the primary reason that Spotify CFO Barry McCarthy, who previously held the same role at Netflix, has opted for the NYSE, they said.

Spotify’s third-quarter report to shareholders made no mention of a public listing, the person briefed on the report said. The streaming company had previously indicated to investors it aimed to go public no later than the first quarter of 2018.

The omission might suggest the listing has been pushed back, the person said.

Di Digital is the tech vertical of Dagens industri, the leading business daily in the Nordic region.

Nordictechlist.com is our English-language database covering the tech sector in the Nordi region.

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera