Annons

Spotifys nya giv: Lanserar app för tillväxtmarknader

Spotifys medgrundare och vd Daniel Ek.
Spotifys medgrundare och vd Daniel Ek. Foto: TORU YAMANAKA
Musikströmningsbolaget Spotify har lanserat en ny version av sin app anpassad för tillväxtmarknader, i ett försök att växa utanför USA och Europa.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

"Spotify Lite", som kan användas på Android-telefoner, är bland annat anpassad till konsumenter med långsam internetuppkoppling. 

Kundgrupperna som bolaget vänder sig till finns i Asien, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika. Det rapporterar Bloomberg News. 

36 procent av Spotifys kunder finns i Europa, medan motsvarande siffra för Nordamerika är 29 procent. På tredje plats kommer Latinamerika med 22 procent. 

(Direkt / Di Digital)

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies