Annons

Spotifys nya giv: Lanserar app för tillväxtmarknader

Spotifys medgrundare och vd Daniel Ek.
Spotifys medgrundare och vd Daniel Ek. Foto: TORU YAMANAKA
Musikströmningsbolaget Spotify har lanserat en ny version av sin app anpassad för tillväxtmarknader, i ett försök att växa utanför USA och Europa.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

"Spotify Lite", som kan användas på Android-telefoner, är bland annat anpassad till konsumenter med långsam internetuppkoppling. 

Kundgrupperna som bolaget vänder sig till finns i Asien, Mellanöstern, Afrika och Latinamerika. Det rapporterar Bloomberg News. 

36 procent av Spotifys kunder finns i Europa, medan motsvarande siffra för Nordamerika är 29 procent. På tredje plats kommer Latinamerika med 22 procent. 

(Direkt / Di Digital)

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer