Annons

Stenbecks investering Babyshop ökade förlusten

Nätbutiken Babyshop riktar sig främst till föräldrar och har investeraren Cristina Stenbeck på ägarlistan.
Nätbutiken Babyshop riktar sig främst till föräldrar och har investeraren Cristina Stenbeck på ägarlistan. Foto: Izabelle Nordfjell, Jack Mikrut
Babyshop ökade förlusten något under förra året, i kombination med en stillastående omsättning. Det rapporterar Ehandel.se.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Omsättningen ökade med 1 procent till 1,13 miljarder kronor, medan resultatet landade på minus 136 miljoner kronor, att jämföra med 129 Mkr året innan. 

Nätbutikerna Babyshop och Alexand Alexa uppges ha utvecklats enligt plan med god tillväxt, medan Lekmer, som förvärvats av Qliro, har fått en ny strategi. Det beskrivs ha tyngt lönsamheten. 

Trots de svaga siffrorna ser Babyshop positivt på bolagets marknad och framtiden. 

”2019 var ett år då vi tog stora investeringar i både lagerautomation, data science och tech. Vi fortsätter investera i att bygga den globala ledaren inom vårt segment och det kostar pengar kortsiktigt men ger starka resultat långsiktigt”, förklarar Marcus Tagesson, vd och medgrundare på Babyshop i ett mejl till nyhetssajten Ehandel.

Babyshop tog senast i våras in nytt kapital på 100 miljoner kronor. Med bland investerarna i rundan var bland andra befintliga ägare som Cristina Stenbeck och Verdane.

Läs mer: Stenbeck om sin strategi: ”Vill investera i unga bolag” – så stor är portföljen

Marcus Tagesson och Linn Tagesson grundade Babyshop.
Marcus Tagesson och Linn Tagesson grundade Babyshop. Foto: Dan Coleman,

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer