Hoppa till innehållet

Sting investerar i 8 nya bolag

Affärsinkubatorn Sting plockar in åtta nya bolag i sitt acceleratorprogram. Här är bolagen som kan bli nästa techsuccé. 

Grundarna (från vänster, övre raden): Kevin Helgsten, Robin Åström (sittande), Emil Smith och Gustaf Smith (sittande) från Wehype; Cecilia Stengard och Felicia Ferm från Elly Pistol; Martin Rödén från Adeveo; Oscar Hedwall och Viktor Lidholt från Newsvoice; Nils Berglund och Conrad Wahlén från Vyer Technologies; Fredrik von Arnold, Philip Mannheimer, Petter Hedelin och Laurentiu Balcan från Privlic; Herman Nilsson, Emil Bjurström, Niclas Nilsson och Kave Soultani från Medpeople; Joel Fredman Klockar, Christopher Brandeborn, David Fant och Kasper Ljungstrøm Skov från Just Football.
Grundarna (från vänster, övre raden): Kevin Helgsten, Robin Åström (sittande), Emil Smith och Gustaf Smith (sittande) från Wehype; Cecilia Stengard och Felicia Ferm från Elly Pistol; Martin Rödén från Adeveo; Oscar Hedwall och Viktor Lidholt från Newsvoice; Nils Berglund och Conrad Wahlén från Vyer Technologies; Fredrik von Arnold, Philip Mannheimer, Petter Hedelin och Laurentiu Balcan från Privlic; Herman Nilsson, Emil Bjurström, Niclas Nilsson och Kave Soultani från Medpeople; Joel Fredman Klockar, Christopher Brandeborn, David Fant och Kasper Ljungstrøm Skov från Just Football.

Sting, Stockholm Inovation and Growth, plockar varje år in 16 bolag i sitt acceleratorprogram – åtta på våren och åtta på hösten. Bolagen får utöver coachning också 300 000 kronor var i investering från Propel Capital som utgörs av ett 30-tal affärsänglar (NTL).

Platserna i acceleratorn är eftertraktade och fler än 120 bolag ansökte om att komma med. Programmet pågår i 20 veckor och är tänkt att ge bolagen en flygande start mot att bli nästa techsuccé.

Här är de åtta utvalda bolagen: 

Adoveo (NTL)

Verktyg för interaktiva marknadsföringskampanjer.

Elly Pistol (NTL)

Modevarumärke med tillverkning av bomberjackor.

Just Football (NTL)

App för att organisera fotbolsspelande.

Medpeople (NTL)

Molnbaserad lösning för vårdbemanning som ska ersätta behovet av bemanningsföretag.

Newsvoice (NTL)

Nyhetsapp där nyhetsvärderingen sköts av användarna. 

Privlic (NTL)

App för positionsbaserad kommunikation.  www.privlic.com

Vyer Technologies (NTL)

Mjukvara som tolkar planritningar och skapar webbanpassade, interaktiva 3D-visualiseringar av fastigheter.  

Wehype (NTL)

Marknadsplats för att sammankoppla profiler i esportsvärlden med varumärken som vill marknadsföra sig mot publiken.  

Innehåll från Visma AmiliAnnons

Inkassobolaget utmanar branschen ”Vi är en del av lösningen”

Visma Amili rapporterar en tvåsiffrig tillväxt och en stark marginal för andra året i rad.  Vidareutvecklingen av bolagets produkterbjudande med fokus på smarta fakturor, tillsammans med stora investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur, har visat sig avgörande för bolagets starka resultat.

Trots försämrat konjunkturläge rapporterar Visma Amili, som levererar tekniska lösningar inom faktura-, påminnelse- och inkassohantering, en tillväxt på 14% under 2023. 

Magnus Månsson, vd på Visma Amili, betonar värdet av bolagets investering i teknisk infrastruktur. En satsning som gör det möjligt att erbjuda en helhetslösning som avlastar kundernas egen ekonomiavdelning. Med ett utökat fokus på att optimera fakturaprocessen och erbjuda lösningar som frigör tid och förbättrar likviditeten för kunderna, har Visma Amili förstärkt sin position som en stabil och pålitlig partner för både företag och myndigheter.

– Våra kunder vill inte ägna sig åt kravhantering, men måste få betalt för sina tjänster. Att fler kunder använder oss redan på fakturastadiet möjliggör för en stabil affärsmodell som gynnar både oss och våra kunder, förklarar Månsson.

Kundcentrerad utveckling främjar en sund kreditmarknad

Under det gångna året har Visma Amili lagt stor vikt vid att stödja en sund kreditmarknad. Genom att hantera förfallna fakturor på ett schysst och effektivt sätt sätter Visma Amili människan i fokus. En viktig satsning är den egenutvecklade betalplattformen som ger fakturamottagaren tillgänglighet dygnet runt, möjlighet att välja bland flera betalningsalternativ och realtidsåterkoppling på över 70 olika språk.

– Vi är en del av lösningen, inte en förvärrande faktor i ekonomisk utsatthet. Vårt uppdrag är att främja en sund kreditmarknad och våra satsningar speglar vårt engagemang för att uppnå det målet, säger Månsson.

Expertkompetens från en av Europas ledande koncerner

Trots betydande investeringar i både organisation och teknisk infrastruktur har Visma Amili lyckats behålla en stark marginal på 24%. Ett resultat som vittnar om företagets engagemang för att leverera produkter som ger verkligt värde till kunder.

Visma Amili ingår tillsammans med 180 andra produktbolag i Visma-koncernen, en av Europas ledande leverantörer av affärskritisk mjukvara. Koncernen har levererat en exponentiell tillväxt de senaste 20 åren och rapporterade 2023 en tillväxt på nästan 2,4 miljarder euro. Tillgången till global kompetens och resurser stärker Visma Amilis tekniska utveckling och möjliggör ännu effektivare och säkrare produkter.

I en tid av ökad konkurrens fortsätter Visma Amili att utmana branschen. Med visionen om att vara en framstående leverantör av molnbaserade faktura-, påminnelse- och inkassolösningar, ligger bolagets fokus på att leverera lösningar som optimerar och automatiserar företags och myndigheters ekonomiska processer.

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Visma Amili och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera