Annons

Stor jämförelse: Så mycket dyrare är Amazon jämfört med svenska e-handlare

Markus Varsikko är e-handelsexpert som hjälper svenska företagare att ansluta sig till Amazon. Han förklarar den amerikanska jättens prisstrategi.
Markus Varsikko är e-handelsexpert som hjälper svenska företagare att ansluta sig till Amazon. Han förklarar den amerikanska jättens prisstrategi.
Amazon förväntades inleda sin lansering i Sverige med ett priskrig – men det blev tvärtom. Enligt Di:s sammanställning är produkter på Amazon i stället dyrare i de flesta kategorier jämfört med svenska e-handlare. ”De har valt en långsam lansering”, säger experten Markus Varsikko.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer