Hoppa till innehållet

Storavtal dubblar Fieldlys användare

Ett färskt avtal med en av Europas största maskinuthyrare dubblar Fieldlys affär. 3000 nya användare från Ramirentkoncernen ska ge Helsingborgsbolaget en skjuts ut på den europeiska marknaden.

Fieldlys grundare, Daniel Krusenstråhle (tv) och Sven Paulin (th).
Fieldlys grundare, Daniel Krusenstråhle (tv) och Sven Paulin (th).Foto: Fredrik Norrlid

Avtalet innebär att finländska Ramirent, som hyr ut allt från grävmaskiner till byggnadsställningar och borrmaskiner,  sätter Fieldlys projekthanteringssystem i händerna på 3000 interna användare.

”Det är ett första steg. I förlängningen kommer vi att få fler användare när Ramirents underentreprenörer kopplas på”, säger Daniel Krusenstråhle, vd för Fieldly (NTL).

Fieldly har tagit fram ett projekthanteringssystem som ska underlätta kommunikationen mellan byggbolagens kontor och de anställda ute på byggarbetsplatserna. Tidrapportering, materialåtgång och körningar rapporteras digitalt i ett sammanhållet system i stället för med papper och penna, pärmar och mejl. Målet är att blir ett standardverktyg för byggbranschen.

Läs mer: Fieldlys verktyg ska hjälpa byggbolag att kommunicera

I dag har Fieldly 3000 betalande användare, så avtalet innebär en dubblering av den betalande användarbasen.

”Sedan vi började skala upp försäljningen förra hösten så har vi haft en tillväxt på mellan 20 och 40 procent varje månad."

Marknadschefen Sven Paulin säger att avtalet med Ramirent, med verksamhet i tio länder, är strategiskt viktigt för Fieldlys kommande expansion i Europa.

”Tidigare har vi fokuserat på små och medelstora bolag, men nu tar vi steget in i de större multinationella koncernerna. Att gå in i tio nya länder med en så stor kund som Ramirent i ryggen är väldigt värdefullt." 

För att kunna expandera på den europeiska marknaden håller Fieldly på att stänga en investeringsrunda som ska ge bolaget upp till 5 miljoner euro.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera