Annons

Superstjärnan ska hjälpa Youtubes Spotify-utmanare

Cardi B är med i Youtubes rekordkampanj
Cardi B är med i Youtubes rekordkampanj Foto: Omar Vega
Inför nästa veckas lansering av Youtubes nya musiktjänst lättar företaget på plånboken för att marknadsföra tjänsten. Kampanjen är Youtubes dyraste någonsin och som draghjälp tar man nu rappstjärnan Cardi B.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Snart lanserar Youtube sin nya musikströmningstjänst Music, som precis som Spotify och Apple Music kommer ha premiumtjänster för reklamfri musikstreaming. 

Tjänsten kommer också ha videostreaming med Youtubes egenproducerade material. 

För att få ut tjänsten till konsumenter och skapa köptryck drar man nu igång en aggressiv marknadsföringskampanj. Enligt Bloomberg News är det Youtubes dyraste kampanj någonsin. 

Summan är okänd men förutom att trycka ut tjänsten på de egna plattformarna planerar Youtube att låta rappstjärnan Cardi B vara ansiktet utåt för tjänsten. 

Dessutom kommer man enligt uppgifter till Bloomberg News köra kostsamma annonser under stora idrottsevent. Youtube vill inte kommentera uppgifterna.

Spotify föll med 1,7 procent under torsdagskvällen efter beskedet om Youtubes musiklansering.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies