Hoppa till innehållet

Svensk-Amerikanska Handelskammaren i New York tar Di Digitals event Female Founders till USA

Tillsammans med Svensk-Amerikanska Handelskammaren i New Yorks (SACCNY) konferens Executive Women's Conference tar Di Digitals event Female Founders i maj klivet över Atlanten.  

Anna Throne-Holst, vd för Svensk-amerikanska Handelskammaren i New York.
Anna Throne-Holst, vd för Svensk-amerikanska Handelskammaren i New York.Foto: Pontus Höök

“Svensk-amerikanska Handelskammaren i New York’s Executive Women’s Conference, eWc, är en av de tidigaste konferenserna med fokus på kvinnligt ledar- och entreprenörskap där både aktörer i Sverige och USA knyts ihop”, säger Anna Throne-Holst, vd för Svensk-Amerikanska Handelskammaren i New York.

SACCNY grundades 1906 och är världens största och äldsta svenska handelskammare utanför Sverige. SACCNY:s uppdrag är att främja och stärka handelsförbindelser mellan USA och Sverige samt bidra med stöd och tjänster till svenska och amerikanska företag. Sedan 2003 driver de konferensen Executive Women’s Conference som hålls växelvis i New York och Stockholm. 

”eWc har därmed utvecklats till ett unikt transatlantiskt nätverk av kvinnor i ledande roller inom näringsliv och entreprenörskap. Starka nätverk som detta skapar bevisligen värde för både nutida och nästa generations kvinnliga ledare och entreprenörer – de som till stor del driver agendan för en bättre morgondag”, säger Anna Throne-Holst, vd för Svensk-Amerikanska Handelskammaren i New York.

I år kommer eWc att hållas i New York på Handelskammarens nyöppnade mötesplats Gateway den 9 maj för att sedan avslutas i Washington den 10 maj. Gateway ligger på 29:e våningen i en skyskrapa i centrala Manhattan och fungerar som en unik samlingspunkt för såväl representanter för storföretag som en landningsbana och ett co-workingspace till stöd för svenska och nordiska tillväxtbolag med ambitioner att etablera sig på den amerikanska marknaden. Nytt för i år är att Di Digital och Svenska-Amerikanska Handelskammaren i New York ingår ett transatlantiskt samarbete genom att slå ihop konferenserna Female Founders och Executive Women´s Conference (eWc) i Stockholm respektive New York.

”Att samarbeta med Dagens industri och Female Founders möjliggör inte bara att fler briljanta kvinnliga ledare och grundare kommer in i rampljuset – utan även att de får kraft att ta klivet över Atlanten och nå nya marknader”, säger Anna Throne-Holst.

Female Founders i Stockholm går som vanligt av stapeln den 10 april på Musikaliska i Stockholm (läs mer här). De bolag som går segrande ur tävlingen kommer att erbjudas en plats vid eventet i New York där de ställs med amerikanska bolag och får pitcha för svenska och amerikanska företagsledare och investerare. 

”För Dagens industri är det fantastiskt att samarbeta med en partner som Svensk-Amerikanska Handelskammaren i New York som har ett mycket starkt nätverk som Female Founders nu får ta del av. Vi hoppas att detta ska ge flera svenska startup-bolag möjlighet till en flygande start på den amerikanska marknaden”, säger Peter Fellman, chefredaktör för Dagens industri och tidigare New York-korrespondent. 

Läs mer och anmäl dig till Female Founders här.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera