Annons
Missa inget viktigt!
Bli först med att ta del av trenderna, profilerna och Sveriges vassaste startupnyheter helt gratis direkt i mejlkorgen med Di Digitals nyhetsbrev.
Följ oss på sociala medier:
Tack!
Följ oss på sociala medier:

Svensk skönhetsapp tar in 3 miljoner – lanserar i USA

Linda Absberg är vd och medgrundare av skönhetsappen Suavoo.
Linda Absberg är vd och medgrundare av skönhetsappen Suavoo. Foto: Annika Falkuggla.
Den svenskgrundade skönhetsappen Suavoo tar in 3 miljoner kronor från nystartade Wellstreet. Nu ska bolaget, som kan liknas vid ett Uber för skönhetsvård, lansera i Los Angeles.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Skönhetsappen Suavoo samlar frilansande frisörer och stylister för att kunna erbjuda en tjänst där kunder kan bestämma var, när och av vem de vill köpa en tjänst från. Samtidigt kan skönhetsspecialisterna arbeta på sina egna villkor och slipper ha en egen salong.

Göteborgsbolaget Suavoo (NTL) grundades tidigare i år av Linda Absberg tillsammans med Christian Zanders, som även grundat Jetshop.

”Med risk att låta klyschig, är vårt mål att bli ett Uber för skönhet. Vi har en mycket mer teknisk produkt än konkurrenterna där kunderna både kan se vilka som kan bokas direkt och se vilket betyg de har fått av andra”, säger Linda Absberg, vd för Suavoo.

Foto: Annika Falkuggla

På Suavoos app kan kunderna beställa skönhetsbehandlingar. Foto: Annika Falkuggla.

Suavoo tar nu in 3 miljoner kronor i kapital av det nystartade investeringsnätverket Wellstreet (NTL) och planerar att lansera sin tjänst i Los Angeles i slutet på oktober och i Stockholm till årsskiftet. Efter det planerar bolaget gå in i andra storstäder som New York, Miami, London och Berlin. 

”Anledningen till att vi börjar i USA är för att målgruppen är mycket större där och att det är vanligare att boka tjänster som kommer hem till en. Samtidigt kommer lanseringen i USA ge oss större trovärdighet när vi lanserar i Europa”, säger Linda Absberg.

Läs även: Rekordår för löshår på nätet – Rapunzel of Sweden fortsätter växa


Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev:
Foto:

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post