Annons

Svenska poddjättens succé i pandemin: ”Pengarna styrs åt vårt håll”

Acast vd Ross Adams har all anledning att vara glad. Poddjätten hade totalt 800 miljoner lyssningar under tredje kvartalet i år. Och de går mot ännu fler i Q4 – bara i oktober var lyssningarna 300 miljoner till antalet.
Acast vd Ross Adams har all anledning att vara glad. Poddjätten hade totalt 800 miljoner lyssningar under tredje kvartalet i år. Och de går mot ännu fler i Q4 – bara i oktober var lyssningarna 300 miljoner till antalet. Foto: Press.
Acast växer så det knakar. Från det andra till det tredje kvartalet ökade antalet lyssningar med 100 miljoner – till 800 miljoner totalt. Det märks också i bolagets räkenskaper: ”Med den räckvidden har vi börjat se stora reklambudgetar läggas hos oss”, säger vd Ross Adams.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer