Annons

Svenske superproducenten ska förvandla utskällt bolag till ”Tiktok för musik”

Andreas Carlsson är kreativ chef för Xhail, en app som ska göra det enkelt att skapa musik.
Andreas Carlsson är kreativ chef för Xhail, en app som ska göra det enkelt att skapa musik. Foto: Jessica Gow/TT
Den forne Cheiron-producenten Andreas Carlsson kom in i ett stukat projekt med en bra idé. Nu har bolaget Xhail städat ut, tagit in 65 nya miljoner och förfinat teknologin – och lovar att göra vem som helst till artist. ”Du ska kunna skapa ihop med Dua Lipa”, säger stjärnproducenten.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Artikeln du läser är låst. Logga in eller teckna en digital prenumeration för att läsa Nordens största affärstidning.

  • Full tillgång till Di.se med nyheter och analyser
  • Tillgång till över 1100 aktiekurser i realtid
  • Dagens industri som e-tidning redan kvällen innan
  • Innehållet i alla Di:s appar, tjänster och nyhetsbrev

Är du prenumerant? Prova att ladda om sidan och kontrollera att du är inloggad.

Saknar du en prenumeration? Bli prenumerant

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer