Annons

Tiktok – viralfabrik eller guldgruva?

Di Digitals reportrar Miriam Olsson Jeffery, Björn Wallenberg och Julia V. Caesar.
Di Digitals reportrar Miriam Olsson Jeffery, Björn Wallenberg och Julia V. Caesar. Foto: Di
Lånebolaget Bynk – som lagt hundratals miljoner kronor på reklam – byter namn till Rocker, Visa köper fintechbolag för 50 miljarder kronor och så pratar vi om kinesiska Tiktok som nu vill börja tjäna pengar på sina användare. Men hur ska svenska företag ställa sig till den kontroversiella appen? 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

I årets andra avsnitt av Digitalpodden pratar vi bland annat om sång- och dansappen Tiktok som på kort tid blivit en av världens mest nedladdade appar. Den kinesiska appen utmanar inte bara techmeckat i Silicon Valley – den väcker också debatt kring nationell säkerhet. Nu öppnar de upp för köplänkar. 

Lånebolaget Bynk byter namn till Rocker efter en tuff höst. Bland annat blev de i november stämda av Konsumentombudsmannen, för att ha skönmålat skuldsättning i sin marknadsföring.

I det här avsnittet hörs ett svagt pip i bakgrunden under samtalet med vår Silicon Valley-korrespondent Miriam Olsson Jeffery kring Visas jätteaffär av Silicon Valley-bolaget Plaid. Vi ber om ursäkt för dagens lite sämre ljudkvalitet och jobbar på att lösa problemet. 

Lyssna på Digitalpodden här: 

Länk till acast

Du hittar även Digitalpodden på Acast, Apple Podcasts och Spotify.

Har du lyssnat på Digitalpodden? Vad tyckte du? Ge oss gärna feedback! Vi finns på Twitter, Facebook och givetvis även på mejl: digital@di.se

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer