Annons

Trots att sökmotorn inte finns – Google ökar i Kina

Teknikjätten Googles annonsintäkter rusar på den kinesiska marknaden. Det rapporterar The Information. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Enligt källor till The Information ökade intäkterna från Kina med mer än 60 procent förra året. Det är stora teknikbolag som väljer att marknadsföra sina produkter utanför Kina genom Google. 

Enligt källorna var Googles intäkter i Kina i fjol över 3 miljarder dollar. Ökningen har fått bolaget att investera mer resurser i sälj. 

Sökjätten har dock ännu inte fattat beslut om företagets sökmotor åter skall användas i Kina. 

(Finwire/Di Digital)

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer