Annons

Tufft för mode- och bygghandeln på nätet

Den svenska e-handeln levererar starka tillväxtsiffror på löpande band.
Den svenska e-handeln levererar starka tillväxtsiffror på löpande band. Foto: Marcus Ericsson/TT, Marcus Ericsson
Den svenska e-handeln fortsatte att växa med 15 procent under det tredje kvartalet, enligt Postnords senaste e-barometer. Mode- och bygghandeln hade det tufft under perioden. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Siffrorna för tredje kvartalet är i linje med den ackumulerade utvecklingen för e-handeln under 2018. Även den ligger kvar på 15 procent, enligt Postnord. 

”Modehandeln har haft det tufft totalt sett men på nätet har många aktörer sett sina e-handelssatsningar ta fart”, skriver Postnord. 

Läs mer: Eequitys nya miljardfond har nått halvvägs – börjar investera 

”Även elektronikhandeln gynnades under kvartalet och kan se framemot Black Friday i november. Bland de e-handelsbranscher som hade det tufft under kvartalet var det framförallt bygghandeln som utmärkte sig. Det är möjligt att den osäkerhet som råder på bostadsmarknaden och aktiemarknaden samt förestående räntehöjningar påverkar konsumtionen", uppger Postnord. 

Finwire / Di Digital

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies