Annons

Tvåsiffrig försäljningstillväxt för Zalando

Foto: Oliver Tjaden
Nätmodehandlaren Zalandos intäkter landade på 1.378,2 miljoner euro under det första kvartalet 2019. En ökning på 15,2 procent jämfört med samma kvartal i fjol och i linje med analytikernas förväntningar enligt Blombergs sammanställning. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

På torsdagens var det dags för Zalando, som kom med en omvänd vinstvarning i mitten av april, att presentera sina faktiska siffror för det första kvartalet 2019. Det justerade rörelseresultat landade på 6,4 miljoner euro. 

”Vårt tydliga kundfokus har gett resultat under det första kvartalet när vi gjorde ytterligare framsteg för att bygga startpunkten för mode i Europa”, säger Rubin Ritter, vd för Zalando, i en kommentar. 

Zalando upprepade även sin prognos om att GMV-försäljningen, gross merchandise value, ska öka med 20-25 procent under 2019 samt att intäktstillväxten ska ligga i den nedre delen av spannet. Det justerade rörelseresultat väntas i sin tur landa i intervallet 175-225 miljoner euro. 

Investmentbolaget Kinnevik äger 32 procent av aktierna i Zalando. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies