Annons

Veteran från Coca-Cola blir Ubers nya marknadschef

Rebecca Messina blir Ubers nya marknadschef.
Rebecca Messina blir Ubers nya marknadschef. Foto: Youtube
Efter att Uber tappade varumärkesexperten Bozoma Saint John, snor de marknadschefen Rebecca Messina från Coca-Cola.  
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Den amerikanska taxiapptjänsten Uber har utsett Rebecca Messina till marknadschef, enligt Techcrunch. 

Det är första gången Uber tillämpar en sådan arbetstitel och för Rebecca Messina, en veteran från Coca-Cola, betyder den nya tjänsten att fokus hamnar på marknadsstrategier och Ubers varumärke.

Rebecca Messina tillbringade 22 år på Coca-Cola och hann senast vara marknadschef för nya tillväxtmärken inom läskedrycksjätten.

Rebecca Messinas anställning kan också ses mot bakgrund att Uber planerar en börsnotering nästa år och under tiden vill hinna med att stärka upp ledningsgruppen.

Uber har tidigare tappat flera chefer, däribland varumärkesexperten Bozoma Saint John. Hon hade som uppgift att stärka Ubers namn efter krisen men stannade på bolaget i mindre än ett år. Bozoma Saint John lämnade i samband med de senaste chefsändringarna under nya vd:n Dara Khosrowshahi. 

Läs även: Ubers varumärkeschef lämnar efter bara ett år 

Förra månaden meddelade Uber att Nelson Chai, tidigare vd för Warranty Group, blir bolagets nya finanschef.

(Finwire/ Di Digital)

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies