Hoppa till innehållet

Voi i ny budsatsning med Gigstr: ”Nöden är kreativitetens moder”

Krisande Voi har hittat ett nytt användningsområde för sina parkerade elsparkcyklar. Den nya budtjänsten kallas ”Voi it” och är ett samarbete med bemanningstjänsten Gigstr. Det rapporterar ehandel.se.

Voi startar budverksamheten ”Voi it”.
Voi startar budverksamheten ”Voi it”.

Voi är i djup kris i coronapandemins spår. Bolaget har stängt ned verksamheten i de flesta av sina 40 städer och sagt upp hundra personer.

”2020 kommer inte att bli ett helt förstört, men ett sönderslaget, år för oss och många andra. Det positiva är att vi som bolag måste bli smartare, snålare och mer effektiva”, sa Voi:s vd Fredrik Hjelm till Di Digital förra veckan.

Om den nya budsatsningen är smart och mer effektiv återstår att se, men den beskrivs av bolaget som ett sätt att nyttja elsparkcyklarna som ändå bara står.

”Vi tror på att en hjälpsam approach just nu. Samarbetet innebär att Gigstr står för arbetskraften och Voi står för ett säkert transportmedel för deras medarbetare. På så sätt kan vi tillsammans hjälpa fler butiker, matbutiker och budfirmor att möta den ökade efterfrågan på hemleveranser”, säger Kristina Hunter Nilsson, kommunikationschef på Voi till ehandel.se.

Läs mer: Vois grundare talar ut om krisen: ”Ett helvete”

Rasmus Solholm är vd och grundare på Gigstr:

”Nöden är kreativitetens moder. Det som är så smart med detta är, bland annat, att handlaren får en extra resurs på plats och snabbt och utan utveckling kan komma igång med leveranser i närområdet. För varje resurs som bokas donerar vi dessutom en matlåda från en lokal restaurang till sjukvården. På så sätt skapar vi ett kretslopp av jobb”, säger han.

Läs mer: Började hjälpa nyanlända till arbete – nu tar han sig an sparkade från Voi

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera