Swiftrs digitala träningskort erbjuder sina användare tillgång till cirka 120 träningsstudior utan krav på medlemsskap. På det viset kan innehavarna av det digitala träningskortet drop-in-träna på anslutna anläggningar.
Bolaget, som lanserades i februari i år, grundades av Fanny Sjöström och Johanna Sjögren. De fick tidigt draghjälp av näringsfysiologen Fredrik Paulún, mest känd för sin müsli, när han gick in som delägare.
Läs även: Här är bolagen som surfar på träningsvågen
Nu tar Swiftr (NTL) in kapital från mediehuset Bonnier News och riskkapitalbolaget Wellstreet.
”Det känns superbra! Vi väljer att inte avslöja det exakta beloppet av strategiska skäl men det rör sig om mångmiljonbelopp”, skriver Johanna Sjögren i ett meddelande till Di Digital.
Enligt uppgifter till Di Digital ligger summan på mellan 5 och 10 miljoner kronor. Wellstreet har tidigare investerat i bland annat i marknadsplatsen Hyber, musikbolaget Elias och spelstudion Nuttery Entertainment.
”Swiftr har potentialen att revolutionera träningsindustrin. Vi ser fram emot att vara en del av bolagets resa till att bli det självklara träningskortet för alla i Sverige som vill träna varierat och med hög kvalitet”, säger Mikael Wintzell, medgrundare och VD på Wellstreet, i ett pressmeddelande.
Läs även: Nu lanseras deras digitala träningskort
För Bonnier News del betyder investeringen att Swiftr blir en partner i mediehusets livstilssatsning där sajten Hälsoliv ingår. Även Di Digital är en del av Bonnier News.
”Vi har byggt en smidig och flexibel tjänst som erbjuder medlemmarna total frihet i att välja vad, var och när de vill träna. Det är dags att tillsammans med Hälsoliv låta marknaden få ökad kännedom om konceptet och varumärket”, säger medgrundaren Fanny Sjöström.
Swiftr var ett av bolagen som pitchade på årets upplaga av Di Startup Tour i Stockholm.
Läs även: Sju Stockholmsbolag tävlar om miljonvinst i Startup Tour 2017