Werlabs (NTL) grundades 2013 med målet att hjälpa sina kunder till förebyggande vård.
För en dryg tusenlapp kan patienten ta ett blodprov på den lokala vårdcentralen och inom ett dygn få närmare 30 hälsovärden och en läkarkommentar på nätet.
Kvinnor tenderar att tvinga med sina män.
Affärsidén har lockat en stjärnspäckad skara investerare som danska Sunstone Capital och Avito-grundarna Jonas Nordlander (NTL) och Filip Engelbert (NTL). I fjol tog Werlabs in 33 miljoner kronor.
Läs mer: Techstjärnor investerar i blodtestbolag
Nu skjuter försäljningen i höjden, enligt färska siffror.
Werlabs omsatte drygt 18 miljoner kronor 2016, vilket är mer än tre gånger så mycket som under 2015.
”Vi tror att marknaden håller på att mogna. Folk förstår vårt erbjudande. En hel del kommer från att folk berättar för sina bekanta om oss. Det verkar finnas en stor efterfrågan”, säger Will Stoddart, bolagets vd och en av fyra grundare.
Den svenska marknaden stod för i princip all försäljning. Här har man konkurrens från bolag som Bodymarkers (NTL) och Blodkollen (NTL).
Werlabs typiska kunden är äldre än 45, säger Will Stoddart.
”Det är ungefär lika många män som kvinnor. Det vi märker är att kvinnor tenderar att bli kunder och sedan tvinga med sina män”‚ säger han.
Läs mer: Avito-grundaren talar ut om dusterna med Kinnevik
Werlabs lanserades nyligen i Norge och Storbritannien och planerar att gå in på fler marknader i Europa. Will Stoddart vill dock inte kommentera vilka det rör sig om.
Liksom många unga bolag med riskkapital i ryggen gick Werlabs med förlust i fjol.
”Vi är ett VC-backat bolag som i fjol gjorde flera större investeringar och förberedda lanseringar på nya marknader”, säger Will Stoddart.