Hoppa till innehållet

Zalando-konkurrentens app hittar kläder med bildsök

Snabbväxande Asos kunder kan nu ta ett fotografi på kläder de gillar och få förslag på liknande varor från e-handlarens sortiment.

E-handlaren Asos växer med drygt 30 procent, vilket är högre än Zalandos dryga 20 procent. Foto: Asos.com
E-handlaren Asos växer med drygt 30 procent, vilket är högre än Zalandos dryga 20 procent. Foto: Asos.com

Den brittiska e-handelsaktören Asos som är en av Kinnevik-ägda Zalandos största konkurrenter, har lagt till en visuell sökfunktion till sin Ios-app, skriver Techcrunch.

Funktionen gör att kunderna kan fotografera kläder, eller använda en skärmdump från exempelvis Instagram, skicka den till Asos app och sedan få tillbaka förslag på liknande varor från bolagets sortiment på 85 000 artiklar.

Läs även: Zalando: ”Vi prioriterar tillväxt före lönsamhet”

Techcrunch noterar att datorseende har letat sig in i allt fler appar på senaste tiden, men att e-handlare inom mode har varit sena med att hoppa på tåget.

Satsningen sker mot bakgrund av att 80 procent av besöken och 70 procent av beställningarna hos Asos i Storbritannien görs via mobilen.

Enligt Asos är funktionen på väg även till Android-appen.

Från september 2016 till och med februari 2017 sålde Asos för drygt 9,5 miljarder kronor, vilket var en ökning med 37 procent jämfört med samma period året innan. Bolaget räknar med att omsättningen under helåret 2017 kan öka med 30-35 procent jämfört med 2016.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera