Annons
Annons
Sponsrat innehåll från BizView

BizView hjälper företag att få större utväxling av sin data

Verksamhetsstyrningssystem som är öppna och lätta att integrera med andra affärssystem bidrar inte bara till mindre manuellt arbete – det lägger också grunden för snabbare och bättre affärsbeslut.
–  BizView kan integreras mot i princip vilket system som helst samtidigt som vi har ett stort antal färdiga integrationer. Det gör det enkelt att skräddarsy övergripande rapporter där all information samlas på ett ställe vilket gör att man får större utväxling av sin data, säger Johan Bergmark, vd på BizView Sverige.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Att sitta med en mängd olika system är idag mer en regel än ett undantag bland företag. Bland dessa hittar man allt från traditionella databaser till moderna cloudlösningar vilket kan skapa svårigheter när det kommer till att få en överblick över verksamhetens data och information. BizView erbjuder ett system som hjälper företag att hantera budget, rapportering och analys. En av systemets största styrkor är enkla integrationer med i stort sett vilka system som helst – något som bidrar till minskad manuell handpåläggning och en tydlig översikt och korrelation mellan olika avdelningars data.

– Vi kan hantera många typer av integrationer och vår arkitektur gör att det krävs en väldigt liten insats för att snabbt integrera mot nya system. Genom att ha ett system som BizView på toppen kan man sammanställa siffror oavsett var de kommer ifrån, säger Johan Bergmark.

Förutom rapportering och ”utdata” har BizView även stort fokus på att stödja företagens budget- och prognosprocesser.

– Även här spelar integrationer en stor roll när det gäller att kunna nyttja utfall, oavsett om det är bokföring, försäljningsstatistik, personaldata eller andra typer av data, för att göra bättre förutsägelser om framtiden.

”Enkelt se samband”

Många företag tvingas idag hämta ut data och rapporter från flera olika separata system kopplade till ekonomi, sälj eller andra områden. Genom att kunna sätta samman informationen i en övergripande rapport kan man istället presentera nyckeltal och KPI:er som ger en sammantagen helhetsbild.

– Med BizView kan man slå ihop information från olika källor och få en större utväxling av sin data. Det gör att du kan relatera områden till varandra, enkelt se samband och ge ledningen och andra nyckelpersoner i företaget möjlighet att fatta snabbare och bättre beslut.

Den största nackdelen med lösningar som inte erbjuder samma möjlighet till integrationer är risken att viktig information når en för sent, förklarar Johan Bergmark. 

– När du måste sammanställa siffror manuellt istället för genom en knapptryckning som med BizView blir informationen oftast inte lika färsk. Arbetar du i Excel och ska slå ihop siffror finns också många felkällor och du saknar spårbarhet vilket kan påverka viktiga beslut. Du kanske får veta att det är illa ställt med någon del i bolaget en månad försent när du med BizView får informationen direkt utan fördröjning, avslutar han. 

Läs mer om BizView här

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av BizView och ej en artikel från Dagens industri
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer