Annons
Annons
Sponsrat innehåll från Extend Commerce Sverige

Det är inte alltid bäst med bara ett system

Särskilt inte när du kan kombinera det bästa av två världar. Ett system som sköter din ekonomi. Ett system som sköter dina varuflöden. Med Extend och Fortnox skapas nämligen ett helt integrerat affärssystem för små– och mellanstora företag som driver försäljning i olika kanaler på olika marknader.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Ditt nya affärssystem

Tillsammans erbjuder Fortnox & Extend en funktionalitet som du hittills bara sett i stora och komplexa affärssystem. En kombination av systemen kan minska tiden du lägger på administration utan att för den sakens skull tumma på det funktionella djupet. Du kan helt enkelt automatisera hela varuflödet från det att en order läggs till dess att fakturan markeras som betald.

– Med Extend och Fortnox får jag ett modernt system anpassat för våra krav kring att kunna hantera inköp, lager och orders från många olika kanaler exempelvis återförsäljare via vår B2B portal. Allt synkas hela tiden med Fortnox så vi har effektiviserat vår verksamhet avsevärt, säger Ola Johansson, vd, Venture Design.

Både Extend och Fortnox är byggda för att du ska kunna börja smått och växa med dina behov. I detta ekosystem går det att bland annat koppla på tjänster som webbshopar, lagersystem, CRM system och kassasystem när behoven uppstår. Genom färdiga integrationer anpassas lösningen hela tiden efter din verksamhet vilket skapar stora möjligheter till skalbarhet behoven ändras.

– Att kunna kombinera Fortnox starka funktionalitet inom ekonomi med Extend gör att vi kan erbjuda en lösning som effektiviserar hela processen för multi order, inköp och lager samtidigt som ekonomiprocessen hanteras fullt integrerat i Fortnox. Detta skapar möjlighet för våra kunder att fokusera på sin verksamhet och tillväxt, säger Mathias Bredin, säljchef, Extend.

Helt molnbaserat

Både Extend och Fortnox såg tidigt möjligheterna i att baserat systemet i molnet och har under lång tid utvecklat smarta och enkla tjänster som finns tillgängliga överallt, hela tiden. Som ett resultat av detta får du ett komplett molnbaserat affärssystem där dina medarbetare enkelt kan samarbeta och ett system som du lätt har åtkomst till om du är ute på resa.

Här är de fyra viktigaste tjänsterna som Extend och Fortnox tillsammans integrerar:

1. Lagersaldo i realtid 

Ha koll på ditt lagersaldo genom att samla alla beställningar från olika försäljningskanaler till en enda plats. Med Extend och Fortnox vet du värdet på ditt lager i realtid.

2. Full koll på både ekonomi och försäljning 

Fortnox håller reda på din ekonomi och Extend håller reda på din multikanalförsäljning, dina inköp, förteckning och distribution. Allting synkroniseras nämligen automatiskt med Fortnox redovisning.

3. Matchning av leverantörsfaktura

Du kan enkelt matcha dina leverantörsfakturor med vad som faktiskt levereras till ditt lager.  Eventuella avvikelser som flaggas i Fortnox kan hanteras direkt. Du får med andra ord snabbt en bra överblick över vilka inköp och leverantörsfakturor som har blivit matchade.

4. Förenklad fakturadistribution NYHET!

Nu kan du dessutom välja hur du vill distribuera dina fakturor så att de automatiskt går ut som w-post, pappersfaktura, e-faktura eller helt integrerat med factoring. Fakturadistributionen blir med andra ord helt automatiserad.

Läs mer om Extend här

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av Extend Commerce Sverige och ej en artikel från Dagens industri
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies