Annons
Annons
Sponsrat innehåll från KPMG

Så stöttar KPMG sina kunders digitala resor i nytt samarbete med ServiceNow

Intelligenta och automatiserade verksamhetsprocesser är på väg att bli en förutsättning för företag som vill lyckas med sin digitala transformation. Internationella revisions- och rådgivningsföretaget KPMG utökar nu sitt globala strategiska samarbete med ServiceNow för att ytterligare kunna tillgodose sina kunders behov, underlätta deras digitala resa, och förenkla komplexa interna processer. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Genom sitt utökade samarbete med molnbaserade samarbetsplattformen ServiceNow vill KPMG nu bredda sitt kunderbjudande och underlätta automatiserade och integrerade processer hos företag och organisationer. Syftet är att förenkla sättet företagen arbetar tillsammans på och möjliggöra en högre effektivitet genom ledande tjänster och lösningar inom bland annat IT Service Management, IT Operations Management och Global Business Services. 

 – Partnerskapet med ServiceNow blev ett naturligt nästa steg för oss och vi ser stora affärsmöjligheter i att kunna samarbeta med en verktygsleverantör som vi kan  gå hand i hand med till kund. Tillsammans kan vi ge bästa möjliga kundnytta med större och starkare resurser, berättar Ann-Sofie Sundholm, Manager Digital Transformation & Innovation på KPMG. 

Optimerade ovanliggande processer

KPMG hjälper inte bara sina kunder med implementationen av ServiceNow utan även med att optimera deras ovanliggande processer så att verktyget kan användas på ett optimalt sätt. 

– Vi stöttar våra kunder på deras transformationsresa och hjälper dem att effektivisera sina arbetsprocesser. Många fokuserar på verktyget i sig och glömmer delarna runt omkring. Vi har gjort så många olika typer av projekt att vi kan komma in som en partner med djup kunskap och se kundens behov och hjälpa dem att nyttja den här kraftfulla plattformen på bästa sätt.  

I ServiceNow-plattformen finns funktioner som stöttar allt från IT till HR och kundtjänst. Vid en implementering går KPMG in och gör en processanalys så att företaget i fråga kan förbättra sina processer genom hela organisationen. 

 – Vi kan komma in med våra kunskaper kring best practices och hur man bör arbeta med styrning och ledning i en it-organisation på bästa sätt. Genom implementeringen får kunden möjligheten att ställa sig frågor man kanske inte ställt på ett tag. Vi kan underlätta arbetet med att få in alla delar av organisationen i en välfungerande process så att kunden kan få ut så mycket som möjligt av verktyget och frigöra tid som istället kan läggas på det som bidrar till verksamhetsnytta. 

Läs mer om KPMG och deras tjänster här 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av KPMG och ej en artikel från Dagens industri
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies