Annons
Missa inget viktigt!
Bli först med att ta del av trenderna, profilerna och Sveriges vassaste startupnyheter helt gratis direkt i mejlkorgen med Di Digitals nyhetsbrev.
Följ oss på sociala medier:
Tack!
Följ oss på sociala medier:
Annons
Sponsrat innehåll från Orgo Tech AB

”Man tappar tio procent av sina kunder – varje sekund”

Fler kunder som genomför köp, fler besökare som tar till sig annonser och sajter som rankar högre hos Google. Det är resultatet av nya IT-tjänster från Orgo Tech AB som just nu genomför en emission. – Det här är en produkt som vi tror på. Vi har en spännande tid framför oss, säger Mathias Palmqvist, VD.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Läs mer om Orgo Tech AB:s tjänst och teckna aktier här

Konsumenter blir allt mer kräsna när de besöker en webbsida, oavsett om de gör det från mobil, läsplatta eller dator. Och tålamodet med långa laddningstider minskar hela tiden. 

– Oavsett om du har en webbshop, blogg eller en informationssida så påverkar din hemsidas laddningstid dina resultat. Man brukar säga att en webbshop tappar tio procent av sina besökare för varje sekund det tar att ladda innehållet. Tar det mer än tio sekunder har man alltså tappat alla kunderna till någon konkurrent, säger Mathias Palmqvist.

Orgo Tech AB har utvecklat system för att optimera bilder, koder och tjänster på alla typer av hemsidor för att därmed minska laddningstiderna. Och detta utan att tumma på vare sig bildkvalitet eller användarvänlighet.

– Ett bra system sparar tid och pengar. Våra system är enkla att förstå och minskar arbetet för kunderna. Även om man inte är så teknisk kan man använda tjänsten och optimera sina hemsidor i realtid, säger Mathias Palmqvist. 

Förutom att fler kunder stannar kvar i webbshoppar och fler annonser hinner laddas innan användare surfar vidare betyder de kortare laddningstiderna också att sajterna listas högre upp hos Google.

– Google fungerar ungefär som en människa och bryr sig om bilder, texter och laddningstider. Det är därför det här är en så viktig del av SEO-optimeringen, säger Mathias Palmqvist.

Orgo Tech AB har stora planer på att vidareutveckla sin produkt för att nå nya marknader och nya kunder. Ett av målen: Att komma in i jätteplattformen WordPress.

– Ungefär en fjärdedel av alla sajter görs nu i WordPress. Därför satsar vi på att finnas där med en plug in-tjänst som alla enkelt kan ta till sig oavsett vilken typ av hemsida som man driver, berättar Palmqvist.

Orgo Tech AB gör just nu en emission inför listning på Aktietorget. Det handlar om totalt sex miljoner kronor fördelat på tre miljoner aktier.

– Kapitalet ska ge oss möjlighet att utveckla våra produkter snabbare samtidigt som vi tar hand om våra kunder, säger Mathias Palmqvist.

Läs mer om Orgo Tech AB:s tjänst och teckna aktier här

Emissionen

Teckningstid: 27 november-8 december 2017
Teckningskurs: 3 kronor per aktie
Teckningspost utan företräde: 1500 aktier (4500 kronor)
Emissionsbelopp: 6 000 000 kronor
Bolagsvärde före emission: 24 000 000 kronor
Orgo Tech AB:s teaser här
Teckna här


Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev:
Foto:

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av Orgo Tech AB och ej en artikel från Dagens industri