Annons
Annons
Sponsrat innehåll från Pagero

Oändliga möjligheter när Pagero bygger världens största digitala affärsnätverk

Digital kommunikation är idag en självklarhet för de flesta privatpersoner. Med smartphones kopplade till globala nätverk kan människor idag nå praktiskt taget vem som helst i hela världen. Pagero verkar för en framtid där kommunikation mellan företag har tagit sig till samma nivå, med oändliga möjligheter att automatisera och effektivisera verksamheten. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Digitalisering skapar enorma möjligheter, men stora delar av kommunikationen mellan företag är fortfarande huvudsakligen analog. Ordrar, leveransinformation och fakturor skickas fortfarande via fax, brev eller e-post och administrationen av dessa tar mycket tid från den huvudsakliga verksamheten. Pagero utvecklar ett nätverk som digitaliserar just den här typen av kommunikation med ambition att bli världens största, öppna nätverk för digitala affärstransaktioner. 

– Vårt nätverk är skapat för att digitalisera, automatisera och effektivisera kommunikation av affärsdokument mellan köpare och säljare. De flesta företag har investerat i ett affärssystem för att digitalisera bolagets interna processer, men är fortfarande analoga när det kommer till informationsutbyte med kunder och leverantörer. Vårt nätverk kopplar samman alla parter och deras system, likt mobiloperatörer inom telefonin. Vi riktar oss till företag av alla storlekar och våra tjänster kan anpassas till deras olika behov, säger Oscar Wegland, marknadschef på Pagero.

Digitalisering som språngbräda

Pagero betonar att digitalisering, vilket i sig medför förbättringar och besparingar, ofta är ett grundläggande första steg företag och organisationer tar för att uppnå ökad kontroll, spårbarhet och effektivitet. Det ger bolag möjlighet att ligga steget före sina konkurrenter genom snabb och smidig integration mellan affärssystem. Vad slutmålet är skiljer sig mellan verksamheter och branscher. Exempelvis inför statliga myndigheter världen över lagkrav på digital hantering av affärsdokument och skatterapportering för att minska momsgapet; sjukvårdsbranschen digitaliserar varuförsörjningen och automatiserar kommunikation med leverantörer i syfte att effektivisera vården och öka patientsäkerheten. Wegland utvecklar:

– I slutänden handlar det om att hjälpa våra kunder att förverkliga de oändliga möjligheter som skapas med digitalisering. Digital kommunikation av affärsdokument är själva kärnan i vårt värdeerbjudande, men vi erbjuder också applikationer och tjänster i vårt nätverk som på andra sätt hjälper våra kunder att nå sina mål.

Mitt i en global expansion

I dagsläget befinner sig Pagero mitt i en global expansion med över 50 000 kunder i drygt 130 länder. Som resultat av generell marknadstillväxt, den pågående pandemin och statliga lagkrav i över 60 länder växer efterfrågan snabbt. 

– I takt med att efterfrågan ökar i världen, som resultat av antingen lagkrav eller generell digitaliseringsmognad, tror vi att behovet av ett världsomspännande nätverk också kommer att öka – bland mindre lokala bolag såväl som större internationella koncerner.

– Vi ser med spänning fram emot 2021 och är redo att hjälpa fler företag att effektivisera sin verksamhet, men också att anpassa sig till den nya verklighet vi nu lever i, där det dagliga arbetet måste fortgå även i tider av distansarbete. Vi tror på en digital framtid och på vikten av snabbare, säkrare och smartare kommunikation, avslutar Wegland.

 

 

 

 

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av Pagero och ej en artikel från Dagens industri
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer