Hoppa till innehållet

Innehåll från SnowflakeAnnons

Har du en grym datadriven affärsidé? Nu kan du vinna två miljoner för att förverkliga den

Har du en vass affärsidé som låser upp värdet av data och kan byggas på Snowflake? Då kan du kamma hem två miljoner kronor samt access till ett globalt nätverk av Venture Capital-bolag och ledande dataexperter som hjälper dig att bygga en succé-startup.

– Datan är det nya guldet, den nya oljan. Företag som är framgångsrika idag är de som använder data för att skapa bättre kundupplevelser, på ett skalbart sätt, säger Denise Persson marknadschef på snabbväxande molnbolaget Snowflake.

Flera av de mest framgångsrika företagen i vår tid har affärsmodeller som grundar sig på att ta in och analysera stora mängder data, men andra lyckas inte låsa upp värdet av den. 

– Många sitter på data som är värdefull för andra företag men kan inte komma åt den och få ut värdet – eller förstår inte ens hur värdefull den är ifall de skulle kunna göra den tillgänglig för andra, fortsätter Denise.

Nu vill molntjänsten Snowflake, som nyligen gjorde den största börsnoteringen genom tiderna av ett mjukvaruföretag, uppmuntra startups att aktivera datan, få den att komma till användning på bra sätt. Därför har du nu chansen att bli nästa succé!  

Ansök direkt här! 

På Snowflake kan företag lagra och analysera data från olika system, både strukturerad och ostrukturerad, för att rikta till exempel försäljning och marknadsföring, samt dela den med andra på ett säkert sätt. Det är också möjligt att bygga applikationer med Snowflake som bas med just ditt favoritkodspråk och få stark prestanda samt obegränsad och automatisk skalbarhet. Snowflake har även sitt eget ”data market place” med möjlighet att använda datan som finns där, bland annat finns all coviddata över hela världen tillgänglig.

Bland Snowflakes kunder finns flera av de största företagen i USA sett till börsvärde, men också andra startups som Daniel Wellington, Instabox, Voi ect. Hundratals SaaS-företag bygger redan sina lösningar på Snowflake. Som Fitbits, Strava och Lime.

– Vi ser att företag som redan från början bygger in och utnyttjar nätverkseffekterna runt data i sin produkt lyckas mycket snabbare på marknaden. Förr kunde man ha stora ambitioner och drömmar, men tekniken fanns inte. Men nu när datan finns tillgänglig i användarvänliga format för utvecklare, då är det bara fantasin som sätter gränser, säger Denise.

Snowflake Startup Challenge

Så nu lanseras ”Snowflake Startup Challenge” med två miljoner kronor (250 000 dollar) i potten, för startups som är i början av sin utvecklingsresa och som har tänkt sig eller redan har börjat bygga sin applikation på Snowflake. Visa upp er innovationkraft och idérikedom genom en onlineansökan så har ni chansen att bli en av finalisterna som får presentera sin pitch för en jury på Snowflake Summit 2021! Ansökningarna kommer att bedömas utefter potentialen i affärsidén, innovationsgrad samt hur man tänkt utnyttja Snowflakes unika möjligheter i sin produkt.

– De bästa idéerna finns bland entreprenörer, det är de som sitter på de stora idéerna och de har ju inte alltid möjlighet att genomföra dem så vi vill främja idérikedomen som finns inom det innovativa segmentet, säger Denise.

Vinnaren får även tillgång till ett globalt nätverk av Venture Capital-bolag och ledande dataexperter. I juryn sitter förutom Denise Persson även Snowflakes grundare Benoit Dageville, liksom riskkapitalisterna Mike Speiser på Sutter Hill Ventures och Carl Eschenbach på Sequoia Capital.

– Det är ett generöst pris som kan leda till ännu större investeringar, det är bara början för det företag som vinner. Du får tillgång till massor av experthjälp och rådgivning från vår jury, med riktigt stora tungviktare, och från oss på Snowflake. Den här tävlingen ger en möjlighet för ett ungt företag att snabbt ta vara på den vassaste kompetensen kring hur man kan bygga ut sin applikation och på så sätt skapa sig konkurrensfördelar och snabbare göra sina kunder nöjda.

Läs mer och ansök till Snowflake Startup Challenge här! 

Mer från Snowflake

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Snowflake och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera