Annons
Annons
Sponsrat innehåll från Starweb

Starweb lanserar e-handelslösning för B2B

Svenska Starweb lanserar nu en e-handelsplattform med full B2B funktionalitet.  
– Vår nyutvecklade e-handelsplattform B2B PREMIUM täcker våra kunders alla behov, säger Maria Frisberg, marknadsstrateg på Starweb.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

 Boka en demo av vår plattform B2B PREMIUM

En ny och komplett e-handelslösning för B2B lanseras nu på den svenska marknaden. Det Malmöbaserade IT-företaget Starweb, som har 20 års erfarenhet av B2C e-handel, släpper nu en mer avancerad e-handelsplattform riktad mot medelstora B2B företag – B2B PREMIUM.

B2B PREMIUM är anpassad till ett mer komplext flöde och transaktioner som B2B-handel innebär.

Här finns funktioner för bland annat stafflade volympriser vid större köp, paketprodukter i SET, bulkorder genom D-pack, multipla inloggningar och flera underkonton per kund, kundunika prislistor och återförsäljare, kundvagnsimport för större enskilda order i bulk och återköp av tidigare order. Dessutom finns möjligheten att ge olika behörighetsnivåer vid användandet av flera administratörer.

Man kan också uppge multipla leveransställen och fakturaadresser per kund, lämpligt för organisationer där flera har inköpsansvar.

– Vår nya lösning B2B PREMIUM är lika enkel, snygg och flexibel som vår B2C-plattform och skapar de rätta förutsättningarna för B2B-handel med smarta funktioner, sömlösa flöden och fokus på tillväxt säger Maria Frisberg.

Erbjuder full service

Starweb utlovar en komplett leverans, där man förutom den tekniska produkten också erbjuder unik design och tjänster som anpassas till varje kunds verksamhet, och med konvertering och tillväxt i fokus. 

Starweb gör det enkelt för kunderna att komma igång eller effektivisera sin e-handel. Alla tjänster utförs in-house hos Starweb och det går smidigt att utöka sin e-handel med sökmotoroptimering, Google Ads annonsering och kampanjer. Det ökar både antalet besökare och konverteringsgraden för handlaren.

B2B PREMIUM är en molnbaserad SaaS-tjänst för e-handel med en fast månadsavgift på endast 6495 kronor. Det finns ingen startavgift, inga dyra investeringar eller långa leveranstider som man annars kanske är van vid inom B2B e-handel.

– E-handelslösningen levereras komplett och handlaren kan vara igång på bara fyra veckor, säger Maria Frisberg.

För sin B2C-plattform har Starweb i dag över 600 kunder, inom segmentet små- och medelstora företag. Handlarna säljer allt från dagligvaror till produkter för heminredning, mode och sport & fritid.

Fastnade för Starweb

En av kunderna är Ulrika Andrén som driver Wohnzimmer, en e-handel för möbler och inredning.

Wohnzimmer började som en fysisk butik 2004 men gick 2009 helt över till e-handel. Men skiftet var inte lätt. Två andra plattformar testades, men problemen var för stora. Det tredje valet blev Starwebs e-handel PREMIUM.

– Vi kände direkt att det var bra. Vi fick ett bra bemötande från start och sedan har det fortsatt så. Det har bara varit positivt, säger Ulrika Andrén.

I dag använder Wohnzimmer ingen utomstående part för att driva och optimera sin e-handelsplattform. Starweb hjälper till med allt, från sökmotoroptimering till Google Ads annonsering på utvalda sökord och en pågående redesign. Trafiken till butiken och intäkterna från den organiska sökningen ökade med 100 procent jämfört med samma period året innan. 

Ulrika Andrén tillägger Starweb känner Wohnzimmer väl.

– Det betyder mycket för oss att Starweb kan ge all den hjälp vi behöver, säger hon.

Boka en demo av vår plattform B2B PREMIUM

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av Starweb och ej en artikel från Dagens industri
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies