Annons
Annons
Sponsrat innehåll från Tailor Store

Framtidens e-handel är skräddarsydd

För den digitala skräddaren och e-handeln Tailor Store ligger det i blodet att tänka nytt och att komma med nytänkande lösningar på djupt rotade problem. Som att styra konsumenten bort från massproducerade standardstorlekar och mot ett mer hållbart och skräddarsytt alternativ.  – Det är smartare på många sätt att tillverka efter behov, säger Magnus Loodberg, vd för Tailor Store.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

I takt med att hållbarhet, transparens och ansvarstagande blir allt viktigare för samtliga spelare inom e-handeln går det att skönja en kapplöpning om vem som är mest hållbar, mest transparent och vem som tar mest ansvar - och vem som gör det högljuddast. 

För den svenska e-handeln Tailor Store har hållbarhet, innovativa lösningar och svaret på frågan ”hur gör man den perfekta passformen tillgänglig för allmänheten?” legat i fokus sedan starten 2003. Den digitala skräddaren satsar stort på att förändra klädbranschen med sin digitala måttagningsapp, avancerat designverktyg och lättillgängliga priser.

Gör det lättare att handla kläder med gott samvete

Tack vare digitaliseringen skapas det nya möjligheter för klädindustrin som än idag är en föråldrad bransch. Massproducerade standardstorlekar som egentligen inte passar någon, dåliga arbetsvillkor och en ovilja att ta ansvar genomsyrar fortfarande branschen i stort. 

– Det är märkligt att man år 2020 går omkring i kläder som är sydda efter någon annan, och i slutändan kommer inte alla massproducerade plagg till användning då stil och storlek inte matchar efterfrågan, säger Magnus Loodberg, vd för Tailor Store.

Att handla skräddarsydda kläder är för många fortfarande ett främmande koncept och fördomar om att det skulle vara svårare än att handla standardstorlekar lever kvar, utan anledning. Att tillverka ett måttanpassat plagg behöver inte vara svårare än att tillverka ett standardplagg med teknikens hjälp, och det krävs inte längre ett måttband för att få fram sina mått. 

– Med vår app har vi tagit ytterligare ett steg framåt i att göra skräddarsytt tillgängligt för allmänheten, som med hjälp av algoritmer bearbetar kundens bilder för noggranna mått, säger Magnus Loodberg.

Satsar stort på hållbarhet och socialt ansvar

Sedan starten 2003 har Tailor Store alltid haft med sig hållbarhet centralt i affärsidén. Att handla skräddarsytt bidrar till mindre klädsvinn, då kläderna som köps sys upp on-demand med kundens unika passform. Tailor Store klimatkompenserar också all sin produktion sedan en lång tid tillbaka.

– Vi klimatkompenserar 100% av vår produktion genom att årligen räkna ut vårt fotavtryck för att sedan plantera regnskog på Sri Lanka för att neutralisera detta fotavtryck, säger Magnus Loodberg.

Det sociala ansvaret är minst lika viktigt tycker de. Därför läggs det stort fokus på vidareutveckling av deras anställda på skrädderierna på Sri Lanka, där kundernas skräddarsydda plagg blir till.

– Vi ser till att våra medarbetare får syssla med annat när de har lite att göra, bland annat har vi engelska-, dans- och dramalektioner. Vi har även ett eget husband som spelar på lokala tillställningar, säger Magnus Loodberg.

Läs mer på www.tailorstore.se

Om Tailor Store

Tailor Store har försett Sverige, och övriga världen, med skräddarsydda skjortor, kostymer, och mer sedan 2003.

Företaget har ca 500 anställda på deras egna skrädderier på Sri Lanka och ca 20 anställda på huvudkontoret i Helsingborg.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av Tailor Store och ej en artikel från Dagens industri
Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.
Läs mer