Annons
Annons
Sponsrat innehåll från Trustly

Med ny funktion ger Trustly e-handlare möjligheten att förbättra kundupplevelsen vid fakturabetalning

Det är vid betalningen som e-handlare tappar flest av sina köpare. Vid mobilköp så lämnar hela 70 procent vid utcheckning – ofta på grund av en krånglig betalupplevelse. Fintechbolaget Trustly gör det nu möjligt för e-handelsföretag att äga kundrelationen genom att möjliggöra betalningar med ett klick direkt i deras egna portaler.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Flera studier visar att kundupplevelsen är på väg att trumfa prissättning och trenden visar att e-handlare nu fokuserar på att förbättra sina kundresor snarare än att pressa priserna. För kunder måste det vara lika enkelt att hitta och lägga till varor i sin korg som att smidigt kunna betala.

– Betalningsskedet är kritiskt för konverteringen. Är det krångligt att betala så är det troligt att kunden inte återkommer, eller i värsta fall, ens avslutar det påbörjade köpet. Det är därför oerhört viktigt att kunna erbjuda en så smidig betalning som möjligt som inte försämrar köpupplevelsen i övrigt, säger Anders Tarandi, produktägare på Trustly.  

Betala din faktura med ett klick

För att hjälpa sina kunder att kunna erbjuda just en sömlös betalningsupplevelse vid köp på faktura har Trustly nu lanserat en funktion, Pay Your Invoice, som gör att konsumenter kan betala med ett klick, utan att behöva fylla i bankgiro-, plusgiro- eller OCR-nummer. Betalningen sker på e-handlarens egen hemsida, i deras portal, där kunden sätter upp ett autogiromedgivande första gången man använder betalningssättet, helt utan manuella steg.

– Vår lösning ger kunden en möjlighet att på ett väldigt enkelt sätt betala sin faktura - direkt, på valfritt datum, eller uppdelat. Skillnaden från andra aktörer är att vi kan erbjuda e-handlaren ägarskap över hela köpflödet. Kunden betalar på deras hemsida vilket ger möjlighet till merförsäljning och en smidig upplevelse med en samlad vy över till exempel kundens tidigare köp, förklarar Anders Tarandi.

Enkel registrering utan manuella steg

Utöver enkelheten i att betala med ett enda klick så ger Trustlys lösning fördelar som gör det så friktionsfritt som möjligt att registrera ett autogiromedgivande.  

– Det är extremt enkelt att registrera. Du väljer ditt bankkonto med några klick istället för att behöva knappa in kontonummer, något andra betalningslösningar allt som oftast kräver.

Pay Your Invoice finns i dagsläget endast i Sverige och Ellos är först ut med erbjuda funktionen till sina kunder. 

– Det är helt upp till e-handlaren hur man vill integrera produkten. Vi ser att flera av våra kunder är intresserade av funktionen som vi kommer att kunna se mer av framöver, avslutar Anders Tarandi.

Läs mer om Pay Your Invoice här

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Detta innehåll är sponsrat av Trustly och ej en artikel från Dagens industri
Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi hanterar personuppgifter och cookies