Den nya tjänsten låter användarna skriva in exempelvis "jobb i närheten av mig" eller "jobb där man skriver", varpå Google går igenom platsannonser på sajter som Linkedin, Facebook, Careerbuilder och Monster. Dessutom hämtar den jobb som den hittar på företags egna sajter. Det skriver Techcrunch.
Det går även att göra mer förfinade sökningar efter exempelvis bransch eller arbetstider.
Syftet är att jobbsökande bara ska behöva använda Googles sökruta, snarare än att gå in på mängder av olika sajter.
Samma jobb kan som bekant utannonseras på flera sajter. Google kommer i de fallen att skicka de sökande till den sajt som har den mest fullständiga jobbeskrivningen, men därefter inte lägga sig i själva ansökningsprocessen.
Enligt Google själva vill de inte konkurrera direkt med jobbannonssajter. Därför kommer arbetsgivare inte att kunna lägga upp annonser direkt på sökjättens plattform.
Google for Jobs, som tjänsten heter, är än så länge bara tillgänglig på engelska.
Läs även: Youtube börjar vinna tillbaka kunder efter annonsörsflykten