Annons
Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp. Foto: Andrea Jernmark

Nordea investerar ytterligare 30 miljoner i Wrapp

Molnbaserat affärssystem förenklar arbetet för större grossistföretag SPONSRAT AV Visma

Pernilla och Niclas Nyresten har grundat Fritidsfabriken. Foto: Magnus Gotander

Deras e-handel gör 46 miljoner i vinst – efter fyra år

Daniel Ek, Spotifys vd och en av två grundare.

Spotify vill bli störst efter Facebook och Google – på annonser

Dark Matters app Pen Chat gör det möjligt för personer utan internetuppkoppling att chatta och ringa gratis.

Helsingborgsdoldis låter utvecklingsländer chatta gratis – har en miljon användare

Missa inget viktigt!
Bli först med att ta del av trenderna, profilerna och Sveriges vassaste startupnyheter helt gratis direkt i mejlkorgen med Di Digitals nyhetsbrev.
Följ oss på sociala medier:
Tack!
Följ oss på sociala medier:

Nordea investerar ytterligare 30 miljoner i Wrapp

Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp. Foto: Andrea Jernmark
Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp. Foto: Andrea Jernmark Foto: Wrapp
Wrapp tar in ytterligare 30 miljoner kronor från sin samarbetspartner Nordea. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Rabattkodsbolaget Wrapp (NTL) gjorde en så kallad ”pivot” 2014 och gick från digitala presentkort till att erbjuda rabatter till kunder som registrerade sina betalkort hos bolaget. Tanken är att Wrapp ska dra nytta av större förändringar på betalmarknaden och erbjuda lojalitetsprogram i likhet med till exempel flygbolagens bonussystem.

I dagsläget har Wrapp 230 000 användare, varav över 130 000 har länkat ett eller flera kort från 6 olika banker. 300 olika varumärken såsom H&M, Clas Ohlson, Citygross och Na-kd använder Wrapp för att nå nya och befintliga användare med personliga poäng.

Läs även: ”För många fortkörare i techvärlden

Wrapp har nu tagit in ytterligare 30 miljoner kronor av Nordea, en av Wrapps tidigare delägare och samarbetspartners. 

”Att vår första strategiska partner Nordea, som vi jobbar oerhört nära, väljer att utöka sin andel gör oss extra stolta. Det vittnar om att Nordea tar såväl innovation som konsumenternas integritet och nytta på stort allvar”, säger Aage Reerslev. 

Nordeas samarbete med Wrapp inleddes under 2015, och enligt banken är den här typen av samarbeten viktiga i strävan efter att dra nytta av fintechbolagens digitala expertis.

”Vi har samarbetat med Wrapp i två år och det känns naturligt för Nordea att backa Wrapps vidare expansion med fokus på Sverige och Finland. Wrapp bidrar med värde för våra kunder genom att erbjuda dem skräddarsydda erbjudanden baserat på data. Ett kvitto på framgången såhär långt i vårt samarbete är att 2 500 nya kort från Nordeakunder ansluter sig till tjänsten per månad”, säger Nicklas Ilebrand på Nordea i ett pressmeddelande.

Läs även: Wrapp gick 18 miljoner back i fjol

I slutet av november i fjol kunde Di Digital rapportera att Wrapp hade skrivit på avtal med ytterligare ett gäng banker. Bankerna var Länsförsäkringar, Danske Bank Sverige, Collector Bank, Sodexo, finska Aktia och Nordea Finland.

Sammanlagt har Wrapp tagit in 310 miljoner kronor i riskkapital, inklusive det kapital bolaget har tagit in från Collector Bank och Länsförsäkringar. Bland Wrapps ägare finns tidiga investerare som Atomico och Creandum som gick in innan bolaget bytte inriktning. Förutom Nordea hör även Klarna och H&M till bolagets nyare ägare.


Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt kostnadsfria nyhetsbrev:
Foto:

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post