Hoppa till innehållet

Nordea investerar ytterligare 30 miljoner i Wrapp

Wrapp tar in ytterligare 30 miljoner kronor från sin samarbetspartner Nordea. 

Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp. Foto: Andrea Jernmark
Aage Reerslev är medgrundare och vd för Wrapp. Foto: Andrea JernmarkBild: Wrapp

Rabattkodsbolaget Wrapp (NTL) gjorde en så kallad ”pivot” 2014 och gick från digitala presentkort till att erbjuda rabatter till kunder som registrerade sina betalkort hos bolaget. Tanken är att Wrapp ska dra nytta av större förändringar på betalmarknaden och erbjuda lojalitetsprogram i likhet med till exempel flygbolagens bonussystem.

I dagsläget har Wrapp 230 000 användare, varav över 130 000 har länkat ett eller flera kort från 6 olika banker. 300 olika varumärken såsom H&M, Clas Ohlson, Citygross och Na-kd använder Wrapp för att nå nya och befintliga användare med personliga poäng.

Läs även: ”För många fortkörare i techvärlden

Wrapp har nu tagit in ytterligare 30 miljoner kronor av Nordea, en av Wrapps tidigare delägare och samarbetspartners. 

”Att vår första strategiska partner Nordea, som vi jobbar oerhört nära, väljer att utöka sin andel gör oss extra stolta. Det vittnar om att Nordea tar såväl innovation som konsumenternas integritet och nytta på stort allvar”, säger Aage Reerslev. 

Nordeas samarbete med Wrapp inleddes under 2015, och enligt banken är den här typen av samarbeten viktiga i strävan efter att dra nytta av fintechbolagens digitala expertis.

”Vi har samarbetat med Wrapp i två år och det känns naturligt för Nordea att backa Wrapps vidare expansion med fokus på Sverige och Finland. Wrapp bidrar med värde för våra kunder genom att erbjuda dem skräddarsydda erbjudanden baserat på data. Ett kvitto på framgången såhär långt i vårt samarbete är att 2 500 nya kort från Nordeakunder ansluter sig till tjänsten per månad”, säger Nicklas Ilebrand på Nordea i ett pressmeddelande.

Läs även: Wrapp gick 18 miljoner back i fjol

I slutet av november i fjol kunde Di Digital rapportera att Wrapp hade skrivit på avtal med ytterligare ett gäng banker. Bankerna var Länsförsäkringar, Danske Bank Sverige, Collector Bank, Sodexo, finska Aktia och Nordea Finland.

Sammanlagt har Wrapp tagit in 310 miljoner kronor i riskkapital, inklusive det kapital bolaget har tagit in från Collector Bank och Länsförsäkringar. Bland Wrapps ägare finns tidiga investerare som Atomico och Creandum som gick in innan bolaget bytte inriktning. Förutom Nordea hör även Klarna och H&M till bolagets nyare ägare.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera