Annons

Nu kan storföretag låtsas vara lokala på Facebook

Nytt kapitel i svensk industrihistoria SPONSRAT AV Node Pole

Izettle rullar ut Swish-lösningar i Norge och Danmark

Så ska Jack Dorsey vinna över Izettle

Ubers vd och medgrundare Travis Kalanick avgick i förra veckan. Mediemogulen Arianna Huffington, som valdes in i Ubers styrelse i fjol, uppges få allt större inflytande över bolaget.

Ubers kris sätter skyhög värdering i gungning

Missa inget! Sveriges bästa tech-och startupnyheter direkt i mejlen:

Nu kan storföretag låtsas vara lokala på Facebook

Malmöbolaget Pinmeto har tagit fram ett verktyg för storföretag som vill vara lokala, men inte har tid att vara det. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Pinmeto har utvecklat en tjänst som gör det lättare för främst butikskedjor att hantera sin närvaro i sociala medier. Bland bolagets finansiärer finns bland annat Axel Johnson-sfärens investeringsbolag D-AX. 

Nu lanserar Pinmeto ytterligare en tjänst som ska göra det lättare för globala bolag att hantera sin lokala närvaro i sociala medier. 

Läs mer: Handelsjätten Axel Johnson investerar i Pinmeto

"Vi försöker lösa svårigheterna med lokal digital närvaro för stora multinationella bolag som finns på många olika platser och många olika plattformar", säger Petter Palander, medgrundare av Pinmeto till Techcrunch.

Till exempel kan ett globalt företag som vill skicka ut ett meddelande om en rea-kampanj med Pinmetos verktyg göra det på ett ställe och meddelandet sprids sedan till alla bolagets lokala Facebooksidor. Poängen är att lokalt publicerade meddelanden får större räckvidd på Facebook än centralt publicerade.

Läs mer: Genombrott för Pinmeto får H&M som partner

"Vi insåg ganska tidigt att vi genererar en stor räckvidd för våra kunder bara genom att se till att de har rätt, aktuell och korrekt information om sina lokala etableringar på sociala medier som Facebook." säger Pinmetos VD Daniel Melkersson.

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post