Startupbolaget Ivyrevel vill skapa framtidens modehus med hjälp av digital innovation. Enligt bolaget själva vill man med teknikens hjälp förbättra distribution, hitta nya sätt att skapa kollektioner och skapa intelligenta och uppkopplade plagg.
Läs mer: Mode: Taggat och delbart
Bolaget grundades 2012 av Gustav Springfeldt tillsammans med modebloggaren Kenza Zouiten och syskonen Aleks Subosic och Dejan Subosic, som tidigare byggt upp annonsnätverket Tailsweep (NTL).
Sommaren 2015 fick bolaget stora rubriker då man tog in 20 Mkr i finansiering från modejätten H&M (NTL). I oktober i år tog man in ytterligare 5 Mkr i form av ett konvertibellån från modejätten.
Nu är det dags igen. I slutet av november fyllde Ivyrevel på kassan i form av ytterligare ett konvertibellån på knappt 5 Mkr som har ställs ut till H&M. Det framgår av handlingar registrerade hos Bolagsverket.
H&M-vd:n Karl-Johan Persson (NTL) är en aktiv investerare i den svenska startupsektorn. Di Digital kunde nyligen visa att hans innehav i techbolag som Pricerunner, Mathem, Kivra, Fyndiq, Fidesmo och Design Online uppgår till cirka 700 Mkr.
Di Digital har sökt Ivyrevels grundare för mer information.