Hoppa till innehållet

Nya H&M-miljoner till bloggaren Kenzas modebolag

Modebolaget Ivyrevel, med Kenza Zouiten som medgrundare, tar in nya miljoner från storägaren H&M.

Tre av Ivyrevels grundare: Kenza Zouiten, Gustav Springfeldt och Aleksandar Subosic.
Tre av Ivyrevels grundare: Kenza Zouiten, Gustav Springfeldt och Aleksandar Subosic.

Startupbolaget Ivyrevel vill skapa framtidens modehus med hjälp av digital innovation. Enligt bolaget själva vill man med teknikens hjälp förbättra distribution, hitta nya sätt att skapa kollektioner och skapa intelligenta och uppkopplade plagg.

Läs mer: Mode: Taggat och delbart

Bolaget grundades 2012 av Gustav Springfeldt tillsammans med modebloggaren Kenza Zouiten och syskonen Aleks Subosic och Dejan Subosic, som tidigare byggt upp annonsnätverket Tailsweep (NTL).

Sommaren 2015 fick bolaget stora rubriker då man tog in 20 Mkr i finansiering från modejätten H&M (NTL). I oktober i år tog man in ytterligare 5 Mkr i form av ett konvertibellån från modejätten. 

Nu är det dags igen. I slutet av november fyllde Ivyrevel på kassan i form av ytterligare ett konvertibellån på knappt 5 Mkr som har ställs ut till H&M. Det framgår av handlingar registrerade hos Bolagsverket.

H&M-vd:n Karl-Johan Persson (NTL) är en aktiv investerare i den svenska startupsektorn. Di Digital kunde nyligen visa att hans innehav i techbolag som Pricerunner, Mathem, Kivra, Fyndiq, Fidesmo och Design Online uppgår till cirka 700 Mkr.

Di Digital har sökt Ivyrevels grundare för mer information.

Läs mer: Här är H&M-chefens dolda techimperium

Innehåll från ChargeNodeAnnons

Optimera elbilsladdningen och spara pengar

En smart laddtjänst är ett viktigt verktyg för företag och fastighetsägare som vill hålla nere sina elkostnader och samtidigt tillhandahålla elbilsladdning.

Senast 2027 ska alla svenska elnätsföretag ha infört effektbaserad prissättning vilket innebär debitering utifrån effektuttag. Redan idag tillämpas modellen bland elnätsföretagen eller så planeras det för fullt för ett införande. Med effektbaserad prissättning ska man motiveras till att sprida ut sin elanvändning. Detta innebär att man undviker effekttoppar vilket främjar effektivt nätutnyttjande. 

Elbilsladdning och effektbaserad prissättning kan därför innebära problem om man inte tänker till från start. Med ChargeNodes smarta ladd- och betaltjänst är det möjligt att plana ut effektkurvan och därigenom slippa dyra effektavgifter. Användarna anger avresetiden i företagets app och sedan prioriterar ladd- och betaltjänsten i vilken ordning bilarna ska laddas. 

– Vårt laddsystem har funktionen lastbalansering i kombination med en smart laddtjänst så att medlemmarnas bilar laddas utifrån parkeringstid. Det är alltså kombinationen av lastbalansering och smart laddtjänst som gör att anläggningsägaren kan hålla nere sin elanvändning och därigenom slippa dyra effektavgifter, säger Richard Forssell på ChargeNode.

En annan fördel är att ChargeNodes laddsystem med sin centraliserade laddstyrning har betydligt färre komponenter än traditionella lösningar. Det innebär effektiv och billig förvaltning efter garantiperiodens slut. 

– Vi rekommenderar att företag och fastighetsägare tänker igenom hur laddinfrastrukturen ska förvaltas över tid, säger Richard Forssell.

 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med ChargeNode och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera