Andelen tittare som föredrar att se tv-serier på vanliga tv-apparater rasade under det gångna året från 52 till 23 procent.
Det visar en undersökning gjord av konsultföretaget Accenture, skriver Venture Beat.
Enligt undersökningen, Digital consumer survey som omfattar hela 26.000 konsumenter i 26 olika länder, har desktopdatorer och framför allt bärbara datorer tagit över som de föredragna konsumtionsmedierna för tv-serier och andra tv-program.
Läs även: Allt fler bolag stoppar reklam på Google och Youtube
Även mobiltelefoner går starkt framåt som tittarmedium. Medan 42 procent föredrar att se tv-program på datorer (stationära eller bärbara) är det också 13 procent som helst tittar via sina mobiltelefoner.
Raset för de traditionella tv-apparaterna har grovt räknat pågått i fyra år, enligt Accenture. Så sent som 2014 föredrog två tredjedelar av publiken, 65 procent, att titta på tv-program med hjälp av en vanlig tv.
En av de senaste stora förändringarna är att andelen som bänkar sig vid tv-apparaten när det vankas sport också faller kraftigt. Bara 19 procent föredrar att se sport med tevens hjälp, en halvering jämfört med de 38 procent som slog på teven när det var dags för sport.
Läs även: MTG säljer tv-verksamhet för att satsa på spel
Direkt / Di Digital