Annons
Patrick Fagerlund är vd på Widespace.

Widespace går in i Brasilien

"Var uppkopplad men glöm inte att koppla av" SPONSRAT AV telenorforetag.se

Jana Palm, chef för Stugan.

Raw Fury och Coffee Stain sponsar Stugan

Uber Eats Sverigechef Zoltan Fekete. Foto: Uber

Uber Eats efter kritiken: ”Det vi gör är inte konventionellt”

Nya spelkonsolen Nintendo Switch.

Nintendo rusar på spellansering

Missa inget! Sveriges bästa tech-och startupnyheter direkt i mejlen:

Widespace går in i Brasilien

Patrick Fagerlund är vd på Widespace.
Patrick Fagerlund är vd på Widespace.
Svenska Widespace lanserar sin produkt på den brasilianska marknaden. Genom ett samarbete med medieföretaget Webtech Media får bolaget tillgång till en av världens snabbast växande mobilmarknader.
Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post
Öka textstorlek

Widespace fungerar som en plattform för mobilannonsering med mediehus som huvudsakliga kunder. Företaget har i dag kontor i nio länder i Europa och har nu lanserat sin tjänst i Brasilien, genom ett samarbete med medieföretaget Webtech Media med kontor i Brasilien och Sverige. 

Enligt Patrik Fagerlund, vd på Widespace, har den digitala annonsmarknaden i Brasilien stor potential. Prognoser visar att annonsintäkterna för mobilannonsering i landet förväntas öka 500 procent inom tre år. Genom avtalet ökar även Widespace sitt globala utbud.

”Det nya samarbetet är ett bra tillskott till vårt utbud av publicister och de 200 miljoner unika användare som vi redan når på månadsbasis i Europa, USA och Mellanöstern”, säger Patrik Fagerlund i ett meddelande.

Widespace fördubblade sin omsättning mellan 2013 och 2014, från 136 Mkr till närmare 264 Mkr. I år spår grundarna att företaget kommer att öka sin omsättning med 45 procent till cirka 420 Mkr.

Läs även: Widespace söker 90 miljoner i kapital 

Facebook
Twitter
LinkedIn
E-post