Hoppa till innehållet

Är du framtidens techstjärna? Ny chans att söka till Female Founders 2020

För fjärde året i rad arrangerar Di Digital pitchtävlingen Female Founders. Vi har redan fått rekordmånga ansökningar, men öppnar nu upp för fler att ta chansen.

Grundarna som tävlade i Female Founders pitchtävling på Musikaliska i Stockholm i fjol: Izabella Kjelsberg från Wellow, Karoline Beronius från Addressya, Fredrika Bernadotte från Prion och Lisa Lindvall som står bakom The Fit.
Grundarna som tävlade i Female Founders pitchtävling på Musikaliska i Stockholm i fjol: Izabella Kjelsberg från Wellow, Karoline Beronius från Addressya, Fredrika Bernadotte från Prion och Lisa Lindvall som står bakom The Fit.Foto: Jonas Eng

Female Founders är eventet som hyllar kvinnliga grundare, makthavare och investerare som hjälper kvinnliga techstjärnor att nå sin fulla potential. 

På grund av rådande situation med covid-19 har vi flyttat fram Female Founders till den 10 december i år. Då samlar vi branschen både fysiskt och digitalt via en tv-sändning på Dagens industris sajt. 

I år ger vi sex kvinnliga grundare möjlighet att presentera sina bolag på Epicenter i Stockholm, där de kommer att frågas ut av vår eminenta jury. 

Läs också: Female Founders-vinnaren: ”Vi har tredubblat personalstyrkan”

I och med att eventet har skjutits fram ger det också möjlighet att öppna upp ansökan till pitchtävlingen för fler entreprenörer.

Vår jury, som kommer att ställa frågor och ge feedback till bolagen, består av investerare från både privat och statligt håll. Vi utlovar fina priser till det vinnande bolaget, bland annat mentorskap och olika företagspaket. Och inte minst en chans för entreprenörerna som deltar att skapa viktiga kontakter.

Di Digital startade Female Founders 2016 i syfte att stärka och lyfta fram kvinnliga grundare inom techindustrin. I vår bevakning är det ständigt tydligt att många grundarteam består av två till fyra män, ofta också med liknande bakgrund. 

Läs även: Nya siffror: Så lite riskkapital går till kvinnor – medan miljarderna rullar till män

Ett steg i att uppmärksamma kvinnliga grundare, och personer som kan inspirera till att fler kvinnor vill jobba i techbranschen eller starta egna bolag, var också att ge dem en fysisk plattform på Female Founders.

Är du kvinna och grundare? Läs mer och ansök till pitchtävlingen här! Ansökan är öppen under september månad.

Fem kriterier för att delta i pitchtävlingen på Female Founders:

 1) Teknikbolag med fokus på innovation och digital produktutveckling.

2) Ha minst en kvinnlig grundare och förståelse för fördelarna av mångfald.

3) Operativ verksamhet med omsättning alternativt en tydlig och bevisad ”product market fit”.

4) Tydlig affärsmodell oavsett om bolaget tjänar pengar eller inte.

5) Och sist, men inte minst! Ett starkt och passionerat team.

Har du frågor? Kontakta Miriam Olsson Jeffery på Di Digital: miriam.olsson.jeffery@di.se

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera