Hoppa till innehållet

Axel Johnsons D-ax investerar i träningsapp

Träningsappen Bruce tar in 20 Mkr från Axel Johnson-sfärens investeringsbolag D-ax. ”Vi har förmågan att investera väsentligt mycket mer”, säger Joakim Skarborg på D-ax.

Josef Bexell från Axel Johnson, Anton Holmquist, medgrundare Bruce, Magnus Elm medgrundare Bruce och Rebecca Sjödin från Axel Johnson.
Josef Bexell från Axel Johnson, Anton Holmquist, medgrundare Bruce, Magnus Elm medgrundare Bruce och Rebecca Sjödin från Axel Johnson.

Di Digital har tidigare skrivit om träningsappen Bruce, som ratade riskkapital och lyckades gå med vinst redan ett år efter lanseringen. Nu tar de in 20 miljoner kronor i en första runda från Axel Johnson-gruppens investeringsbolag D-Ax, som investerar i techbolag i tidiga skeden. 

Läs mer: Ratade riskkapital - gick med vinst ett år efter lansering

”Vi bestämde oss för att detta skulle bli ett maraton, ingen sprint. Det är därför vi har varit försiktiga med att ta in externa investerare med kortsiktiga planer. Nu är det dags att ta bolaget till nästa nivå, därför känns det jättebra att ta in en partner som D-Ax och Axel Johnson och ett antal andra investerare som delar samma vision som oss”, säger Bruce ordförande Magnus Elm.

Han grundade bolaget 2015 ihop med Anton Holmquist. Idén var då att samla alla studios, gym och andra anläggningar för träning och sport i ett medlemskap.

Investeringsrundan på 20 miljoner kronor är en del av en första runda som sedan kommer bli större. Hur mycket investeringsbolaget totalt ska investera i Bruce vill inte Joakim Skarborg, styrelseordförande på D-Ax, avslöja. 

”De exakta beloppen går vi inte ut med. Det sker i flera steg och i första läget är det mer än 20 miljoner kronor i expansionskapital”, säger han. 

”Det man kan säga om aktörer som oss är att vi har förmågan att investera väsentligt mycket mer pengar i de bolag vi är aktiva i. Man väljer ju oss för att vi är en partner att växa med”.

Pengarna som nu investeras i bolaget ska gå till att rekrytera ny personal. Samtidigt börjar man planera att expandera både till flera svenska städer och utomlands. 

Bruce har över 5000 betalande kunder i Stockholm och Göteborg och omsätter över 20 miljoner kronor. Det billigaste abonnemanget kostar 599 kronor i månaden. 

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera