Hoppa till innehållet

Bianca Ingrossos rekordår – gjorde 27 miljoner i vinst

Influencern Bianca Ingrosso täljer guld med sin mobilkamera. Stjärnan känd från Instagram omsatte förra året 34 miljoner kronor – och gjorde 27,6 miljoner i vinst.

Bianca Ingrosso har gott om anledningar att vara glad.
Bianca Ingrosso har gott om anledningar att vara glad.Foto: Jessica Gow/TT

Tv-succéerna Talang och Wahlgrens värld samt annonssamarbeten i sociala medier. Det framstår som hörnstenarna i Bianca Ingrosso AB där intäkterna regnat in under 2019, vilket Svenska Dagbladet var först att rapportera om.

Stjärnan har över en miljon följare på Instagram och 350 000 prenumeranter på Youtube. Siffror som gör att hon kan ta ordentligt betalt för varje sponsrat inlägg hon gör.

I en tidigare intervju med Di har Bianca Ingrosso berättat att ett reklamsamarbete på just Instagram kan kosta uppemot 200 000 kronor – för en enda bild. Samarbeten köps dock alltid in i paket, där flera typer av inlägg ingår.

”Jag fattar att det är sjuka siffror. Men jag säljer så pass bra att jag vet att jag är värd den siffran”, sa hon då.

Omsättningen på 34 miljoner 2019 är en fördubbling jämfört med året innan.

Utöver Bianca Ingrosso AB är stjärnan själv även delägare i sminkvarumärket Caia, som ännu inte lämnat in sitt bokslut för 2019.

Som Di Digital berättat tidigare är hon också engagerade som rådgivare åt börsnoterade Nelly NELLY -4,26%Dagens utveckling och genom Caia också inbladad i onlinevideo-tjänsten Bambuser BUSER +5,12%Dagens utveckling senaste framgångar.

Bianca Ingrosso har även uttryckt att hon vill börja investera sitt kapital i startupbolag.

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera