Wrapp, som grundades 2011 och har tagit in nära 300 miljoner kronor i riskkapital, omsatte 5 miljoner kronor i fjol.
Förlusten i Wrapps två svenska bolag uppgick till drygt 50 miljoner kronor. Det är cirka dubbelt så mycket som under 2015.
”Vi är fortfarande under utveckling”, säger vd:n Aage Reerslev, med investerare som H&M, Klarna och Nordea i ryggen.
Wrapp grundades av internetprofiler som Hjalmar Winbladh (NTL), den förra Spotify-toppen Andreas Ehn (NTL) och Aurore Belfrage (NTL), numera på EQT Ventures.
Till en början utvecklade Wrapp en app för digitala presentkort som användarna kunde skicka till varandra. Men sedan drygt två år tillbaka skapar Wrapp lojalitets- och bonusprogram som ska knyta kunderna närmre företag som Nordea och H&M.
Läs mer: Därför vill storbolagen ha en egen startup
I år ska Wrapps affär ta fart. Efter att ha säkrat samarbeten med Länsförsäkringar Bank, Danske Bank och Nordea har Wrapp i dag cirka 250 000 användare, varav omkring hälften har anslutit ett betalkort till appen.
I början av 2018 ska Wrapp vara lönsamt på månadsbasis, säger Aage Reerslev.
”Alla våra nyckeltal, inklusive försäljningen, går rakt uppåt”, säger han.
Varje ny marknad kommer att belasta resultatet
”Sedan handlar det om expansion och i vilken takt vi ska rulla ut. Varje ny marknad kommer att belasta resultatet.”
Vid slutet av 2016 hade Wrapp knappt 7 miljoner kronor kvar i kassan.
Sedan dess har bolaget säkrat 60 miljoner kronor i form av konvertibellån från Nordea, Collector och Länsförsäkringar, som alla samarbetar med Wrapp.
Aage Reerslev utesluter inte att ta in ytterligare kapital i samband med att Wrapp når fler marknader. Expansionen är tänkt att ske genom samarbeten där varje ny bank får möjlighet att investera i Wrapp.
”Hur aggressiva vi ska vara blir en fråga för ledning och styrelse. Men vi ska helt klar ut på fler marknader.”
Missa inget viktigt från Di Digital. Följ oss på Facebook och anmäl dig till vårt nyhetsbrev: