Det svenska startupbolaget Sellpy vill göra det enklare att sälja gamla klädesplagg eller felköp från nätet.
Med hjälp av den till synes triviala affärsidén har bolaget sedan starten 2014 vunnit marknadsandelar från klassiska köp- och säljsajter som Blocket och Tradera.
När kunderna säljer sina kläder genom Sellpys marknadsplats slipper de själva att fotografera, annonsera eller hantera försäljningen.
Däremot får de vara beredda att dela vinsten med bolaget. Under 2018 steg Sellpys omsättning med 36 procent till 117 miljoner kronor, enligt ett färskt bokslut.
Bolaget gjorde samtidigt en förlust på knappt 16 Mkr i fjol, vilket var något högre än under 2017.
Under det gångna året har Sellpy velat förbättra kundupplevelsen med hjälp av investeringar i den tekniska plattformen, enligt bokslutet. Bolaget har också öppnat upp ett helt nytt lager för hantering av kläder i Upplands Väsby, utanför Stockholm.
För att finansiera den hittills förlustdrivande verksamheten har Sellpys tre grundare Michael Arnör, Oskar Nielsen och Philip Gunnstam tagit in närmare 50 Mkr i riskkapital. En av de största externa ägarna är Colab, modejätten H&M HM B +0,36%Dagens utveckling:s investeringsgren med fokus på startupbolag.
Nyhetssajten Breakit var först att rapportera om Sellpys bokslut.
Läs mer: H&M-backade Sellpy tar in 20 miljoner – investerar i kundupplevelsen