Hoppa till innehållet

H&M-delägda bolaget har lagt ned satsning på ”Google-klänning”

Ivyrevels uppmärksammade satsning på en ”high-tech”-klänning har runnit ut i sanden.

Kenza Zouiten, bloggare och medgrundare av modestartupen Ivyrevel
Kenza Zouiten, bloggare och medgrundare av modestartupen IvyrevelFoto: Oskar Omne

Såväl H&M HM B +0,03%Dagens utveckling som Zalando har investerat omkring 20 miljoner kronor vardera i bloggaren Kenza Zouitens startupbolag Ivyrevel vars målsättning är att bli framtidens modehus med hjälp av digital innovation.

Rubrikerna haglade när bolaget i början av 2017 meddelade att de tillsammans med den amerikanska sökjätten Google skulle ta fram och i närtid lansera en app där användarna skulle kunna ta designa sin egen klänning. Appen sades bland annat kunna lär sig av användarens rörelsemönster och livssti för att optimera plagget.

I februari 2017 skrev Google på sin egen blogg att Android-appen testades av ”utvalda” influencers. Det gick dessutom att skriva upp sig på en väntelista för att få testa appen.

Men sedan dess har det varit ganska kring Ivyrevels satsning.

Nu bekräftar dock Ivyrevels medgrundare Dejan Subosic för Breakit att projektet har lagts på is.

”För stunden gör vi ingenting med den biten vad jag vet. Det har inte skett någon utveckling på den fronten alls om jag ska vara ärlig”, säger han till sajten och tillägger att samarbetet med Google har avslutats.

Men varken han eller Google vill svara på varför projektet har lagts ned.

Ivyrevel – som också är en e-handel – omsatte i fjol 43 miljoner kronor och gjorde en förlust på 7,5 Mkr.

H&M och Zalando har varsin plats i bolagets styrelse genom Björn Magnusson respektive Svenja Do Thoi.

Ivyrevel grundades 2012 av Gustav Springfeldt tillsammans med modebloggaren Kenza Zouiten och syskonen Aleks Subosic och Dejan Subosic, som tidigare byggt upp annonsnätverket Tailsweep.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera