I ett nytt samarbete med dejtingappen Bumble och Spotify kommer singlar framöver kunna visa vilka artister de lyssnar på mest i sin dejtingprofil och även se vad deras möjliga matchningar har för musiksmak.
Medan vissa ser en framtida partners val av musik som sekundär, tror Bumble att det är en tillräckligt viktig komponent som kan påverka om du sveper höger eller vänster på en annans profil.
”Musik säger mycket om hur vi är som människor och den kulturella anknytningen kan tjäna som en grund för att skapa meningsfulla relationer”, säger Whitney Wolfe, VD och grundare av företaget till Techcrunch.
Läs även: Så bestämmer Tinder hur åtråvärd du är
Det här kan vara skräcken för singlar som vet med sig att de lyssnar på okreddig musik på streamingstjänsten Spotify. För tillfället har däremot Bumbles användare inget val än att visa sina ”favoritartister” på sin dejtingsida, men framöver ska användarna kunna välja att gömma vissa artister.
Dejtingappen Bumble lanserades för ett och ett halvt år sedan och uppger att appen i dag har 5,5 miljoner användare. Den fungerar på samma sätt som Tinder men till skillnad från föregångaren så ger Bumble kvinnor mer makt. Bland annat har de ensamrätt på att skicka det första meddelandet till sina matchningar.
Läs även: Riskkapitaljätten EQT Ventures lanserar ett Tinder för investeringar