Hoppa till innehållet

NFT Ventures ökar sitt innehav i Avtal24

Den digitala advokathjälpen Avtal24 tar in 5 miljoner kronor från NFT Ventures. Men hela 80 procent av investeringen är öronmärkt för mediautrymme på Bonniers plattformar.

Magnus Stein, vd och medgrundare av Avtal24.
Magnus Stein, vd och medgrundare av Avtal24.Foto: Avtal24/TT

På Avtal24 (NTL) kan användare få hjälp att skriva testamenten, äktenskapsförord och andra typer av avtal. Genom att svara på ett antal frågor, som en jurist annars skulle ha ställt, kan advokatroboten sätta ihop ett avtal digitalt. 

Bolaget som grundades redan 2007, tog under våren 2015 in 10 miljoner kronor från Industrifonden och affärsängeln Sven Hagströmer (NTL), som bland annat var tidig investerare i Klarna. Under sommaren fyllde bolaget på kassan ytterligare med 5 Mkr från riskkapitalbolaget NFT Ventures. 

Riskkapitalbolaget NFT Ventures är känt för att ha investerat i närmare 20 unga fintechbolag och investerar med en kombination av reda pengar och kapital som är öronmärkt för annonsköp inom Bonnierkoncernen. Till saken hör att Bonnier varit ensam investerare i NFT Ventures två första fonder.

Läs även: Bonnier satsar på NFT:s finska fintech-fond

”Vi har verkligen fått bevis på att kunderna gillar oss och eftersom vi fortfarande är ensamma på marknaden, med en modern juridisk tjänst, vill vi såklart öka vår synlighet än mer”, säger Avtal24:s vd och medgrundare Magnus Stein.

Enligt handlingar inlämnade till Bolagsverket ingår det ett ”mediaköpsavtal” med förpliktelse att köpa media för 4 Mkr, alltså 80 procent av investerat kapital, i NFT:s investering i Avtal24.

Läs även: NFT Ventures satsar på pensionsappen Nowo

Avtal24 har hittills tagit in 40 Mkr från externa investerare, varav 8 Mkr från NFT, enligt bolaget. Även när NFT gick in med drygt 3 Mkr i bolaget i fjol bands hela summan upp i mediaköpsavtal med Bonnier, enligt uppgifter till Bolagsverket.

”Det har funkat jättebra med NFT och vi har sett positiva effekter av att annonsera i Bonniers kanaler. Det finns fler fördelar med NFT än bara pengar, det finns rabatter, hjälp och annat som tillkommer om man köper media via dem”, säger Magnus Stein.

Läs även: Svenskt riskkapital in i brittisk lånetjänst

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera