Hoppa till innehållet

Pinterest-svensken går till Soundtrack Your Brand

Pinterests kreativa chef Andreas Pihlström lämnar den amerikanska fototjänsten efter fem år. Nu ska han ge allt på den svenska musiktjänsten Soundtrack Your Brand.

Designern Andreas Pihlström lämnar Pinterest för den svenska musiktjänsten Soundtrack Your Brand.
Designern Andreas Pihlström lämnar Pinterest för den svenska musiktjänsten Soundtrack Your Brand.Foto: Stefan Holm.

För fem år sedan bildade Ola Sars, Andreas Liffgarden och Joel Brosjö Soundtrack Your Brand (NTL) ihop med musikjätten Spotify. Bolagets första tjänst hette ”Spotify for Business”, lanserades 2014 och kretsade kring att erbjuda Spotifys musikkatalog till butiker och restauranger i Sverige, Finland och Norge.

Sedan dess har bolaget utvecklat sin egen musikplattform och breddat försäljningen till resten av världen. Nu ska bolaget göra en större satsning på sina produkter och därmed också sin design. För det har de rekryterat den sociala fototjänsten Pinterests stjärndesigner Andreas Pihlström. 

Läs även: Möt miljardären bakom kvinnornas favoritkatalog: Pinterest 

Andreas Philström började samarbeta med Pinterest redan 2012, bara två år efter att katalogtjänsten grundades. Sedan dess har tjänsten vuxit och har i dag närmare 100 miljoner aktiva användare i månaden. 

”Jag återvänder inte bara till mitt hemland Sverige för att återförenas med mina äldsta vänner, jag återvänder även till att arbeta med musik, vilket är en konstform som ligger mig varmt om hjärtat”, säger Andreas Pihlström i ett pressmeddelande.

Läs även: Soundtrack Your Brand i ny jätterunda 

Musikintresset är något som har funnits länge. Samma år som han började samarbeta med Pinterest var han även del av teamet som lade grunden för Beats Music. Nu återförenas han med Beats medgrundare Ola Sars and Joel Brosjö på Soundtrack Your Brand.

”Vi kommer nu att starta en produktresa och Andreas kommer att vara ett av våra starkaste kort då. Han kommer att hjälpa oss att designa hur vår produkt ska se ut och förfina kundupplevelsen på ett sätt som skapar en relation med våra användare”, säger Ola Sars, vd på Soundtrack Your Brand.

Lyssna på: Startup Stories: ”Därför köpte Apple streamingtjänsten Beats” 

Innehåll från Exclusive NetworksAnnons

Upptäck framtidens datalagring med Cloudian

Cloudian omdefinierar datalagring med innovativa lösningar som hanterar ostrukturerad data i stor skala, så att organisationer kan dra största möjliga nytta av denna värdefulla tillgång. Med ett öga på framtiden prioriterar Cloudian säkerhet, enkel skalbarhet och sömlös integration med populära AI- och dataanalysverktyg.

I takt med att mängden digital information ökar ställs allt fler företag inför utmaningen att effektivt hantera och utvinna värde ur ostrukturerad data som bilder, dokument och maskindata. Cloudians främsta mål sedan företaget grundades 2011 har varit att tillhandahålla innovativa och skalbara datalagringslösningar, vilket har blivit allt mer relevant med den exponentiella tillväxten av data som genereras av AI-applikationer, arbetsbelastningar för dataanalys och IoT-enheter (Internet of Things). Cloudians flaggskeppsplattform HyperStore erbjuder nästa generations S3-kompatibla objektlagring och skapar ett effektivt, AI-optimerat data lake-ekosystem. Halvor Evensen, Regional Sales Manager för Norden och Baltikum, kommenterar:

– Ostrukturerad data, som inte följer en specifik modell eller ett specifikt format, utgör en stor del av all data som skapas idag. Dess värde förblir dock ofta outnyttjat på grund av svårigheter med hantering och analys. Det är viktigt att företag förstår de möjligheter som dagens dataexplosion innebär. Cloudians lösningar är inte bara utformade för att skydda information utan också för att ge organisationer möjlighet att utnyttja denna data för innovation och tillväxt.

Säkerhet och skalbarhet: Cloudians löfte

Cloudians plattform har blivit känd för sin förmåga att hantera stora datamängder och för sitt fokus på säkerhet. Erkänd för sin robusta hantering av massiva datauppsättningar, prioriterar Cloudian säkerhet med funktioner som datakryptering och nyckelhantering, tillsammans med S3 Object Lock för att skydda data mot ransomware genom att göra den oföränderlig. Denna säkerhetsnivå, kombinerat med plattformens skalbarhet, har lett till att flera statliga och offentliga organisationer i Europa har valt Cloudian som en lösning. Halvor fortsätter:

– Säkerhet är hörnstenen i allt vi gör. Våra kunder värderar möjligheten att behålla full kontroll över sina data, samtidigt som de också kan skalas upp vid behov.

Lösningar för den moderna digitala eran

Cloudian fokuserar på att möta behoven hos större företag som står inför utmaningen att hantera omfattande datamängder på ett sätt som är både effektivt och kostnadseffektivt. Genom att noggrant lyssna och anpassa sig till varje organisations unika krav har Cloudian etablerat sig som en tankeledare inom datalagring, alltid med målet att förenkla komplexiteten i den digitala världen

– Genom att anamma rätt strategier för datalagring kan företag inte bara skydda sin mest värdefulla tillgång - data - utan också omvandla den till en katalysator för innovation och tillväxt. Vårt mål är att hjälpa stora organisationer att navigera i datalagringslandskapet med våra skräddarsydda lösningar, avslutar Halvor.

 

 

Mer från Exclusive Networks

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Exclusive Networks och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera