Hoppa till innehållet

Spotify skjuter på Indien-lansering

Spotifys lansering i Indien var planerad att äga rum under torsdagen, enligt källor till tidningen Variety. Men nu skjuter man upp den med 1-2 månader. 

Spotifys vd och grundare Daniel Ek.
Spotifys vd och grundare Daniel Ek.

Di Digital har ett flertal gånger rapporterat att Spotifys lansering i Indien rycker närmare. I mitten av januari stod det bland annat klart att man tecknat ett avtal med T-Series, som är ett av miljardnationens största film och musikbolag.

Läs mer: Spotify nära att lansera i Indien 

Men nu rapporterar branschtidningen Variety att lanseringen är försenad. Enligt tidningen skulle den stora premiärfesten äga rum under torsdagen, den 31 januari. Men firandet ställdes in i sista stund, enligt en källa till Variety.

Nu väntar premiären istället ske i februari eller mars, skriver man. 

Spotify har avböjt att kommentera. 

Enligt Variety beror förseningen på att Spotify fortfarande inte slutfört sina licensavtal med majorbolagen Sony, Universal och Warner. En möjlighet är nu att Spotify lanserar i Indien utan dem. De är inte är lika viktiga i Indien som de väst. Avtalet med T-Series borgar dessutom för att Spotify kan rulla ut mycket bra innehåll utan dem.

Men enligt Variety återstår även andra slutförhandlingar.

Appen ska vara tillgänglig på engelska, men Spotify uppges även hoppas på att expandera till andra regionala marknader i landet.  Partnerskapet med T-series försäkrar ett stort utbud av kommersiell Hindi- och Bollywood-musik. Men Spotify behöver även kunna erbjuda musik på andra språk som punjabi, tamil, telugu, malayalam och bengali. 

Cirka 1,36 miljarder människor bor i Indien, och landet spås gå om Kina som världens folkrikaste land redan 2022.

Innehåll från Golden HitsAnnons

Säkra årets julfest på Golden Hits redan nu

Golden Hits presenterar stolt höstens efterlängtade evenemang – POP-TASTIC!, en ny dinnershow skapad av välkända Tess Merkel och Martin Rolinski. Med start den 22 augusti, och christmas-edition från den 13 november till den 21 december, står POP-TASTIC! redo att bli årets höjdpunkt för företagsjulmiddagar.

Mitt i centrala Stockholm på Kungsgatan 29 bjuder Golden Hits in till underhållning utöver det vanliga. Den 22 augusti går den nya föreställningen POP-TASTIC! av stapeln och från mitten av november till 21 december erbjuds den med en juligare twist. För företag som letar efter den perfekta platsen att fira årets framgångar, tacka sina anställda och sätta tonen för ett framgångsrikt nytt år, erbjuder POP-TASTIC! mer än bara en middag; det är en chans att dyka in i en värld av glädje, gemenskap och oförglömliga upplevelser. Stjärnproducenten Tess Merkel, som har skapat showen, kommenterar: 

– Just nu tror jag vi alla är i stort behov av att bara få ta en stund från allt tungt som händer omkring och bara få släppa allt och kliva in i en bubblig, färgglad värld av fest och glädje. Att få dansa och skråla för full hals till låtar vi känner igen för en kväll. På Golden är det okej att gå all in och släppa kontrollen för en stund. ‘We got you it’s gonna be Poptastic’

Martin Rolinski, medproducent, tillägger: 

– Det är så kul att Tess och jag med all den erfarenhet vi har från popmusiken kan sätta ihop den här showen där vi har kunnat ta med så fantastiskt duktiga artister. Jag vet att vi har något bra på gång när man själv verkligen vill se showen som gäst.

Skapa minnen som varar 

Julperioden hos Golden Hits är en magisk tid där POP-TASTIC! transformeras till en extra festlig upplevelse. Med julspecialer som väver in säsongens toner med showens popbangers, garanteras en kväll som medarbetarna kommer att prata om långt in i det nya året. Föreställningen ackompanjeras av en specialdesignad trerättersmeny, tillagad och serverad av Golden Hits egna utvalda ”guldgäng”, vilket lovar en fulländad mat- och musikupplevelse. Efter showens slut öppnas dörrarna till nattklubben där kvällen kan fortsätta, och kanske avslutas med en sjungande triumf i Karaokebaren.

– Vår vision var att skapa en show där varje låt, varje framträdande, förmedlar en känsla av glädje och samhörighet. Julen är en tid för gemenskap, och vi är övertygade om att POP-TASTIC! kommer att uppskattas av många företag, kommenterar Tess.

Boka platser redan nu

Bokningen är redan öppen och efterfrågan är hög berättar Cecilia Dahlbom, platschef på Golden Hits. För att garantera en plats till denna oförglömliga afton uppmanas företag att kontakta Golden Hits snarast, framför allt eftersom det endast är ett begränsat antal föreställningar under julperioden.

– POP-TASTIC! erbjuder en fulländad upplevelse med en måltid som matchar showens dynamik och kreativitet, vilket gör det till det självklara valet för årets företagsjulmiddag. Det är dags att boka in årets mest minnesvärda julmiddag – en kväll där företaget inte bara firar det gångna årets framgångar, utan också välkomnar framtiden med öppna armar och danssteg till popmusikens bästa hits, avslutar Cecilia. 

 

Artikeln är producerad av Brand Studio i samarbete med Golden Hits och ej en artikel av Dagens industri

Det verkar som att du använder en annonsblockerare

Om du är prenumerant behöver du logga in för att fortsätta. Vill du bli prenumerant kan du läsa Di Digitalt för 197 kr inkl. moms de första 3 månaderna.

spara
1180kr
Prenumerera